jak upiec kasztany

1. Data: 2002-11-07 18:39:50

Temat: jak upiec kasztany
Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!

Jak najprościej upiec świeże kasztany (jadalne, oczywiście)?
Do pieraknika na folii alu i już? Jak długo należy piec?

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2002-11-07 20:37:23

Temat: Re: jak upiec kasztany
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Nikodem Kuźnik" <n...@W...albatros.gliwice.pl> a écrit dans le
message de news: aqec15$m8p$...@s...silesia.pik-net.pl...
> Kochani!
>
> Jak najprościej upiec świeże kasztany (jadalne, oczywiście)?
> Do pieraknika na folii alu i już? Jak długo należy piec?

Czesc

W kasztanach nalezy naciac skorupe i wrzucic je na 5 min do wrzatku (albo na
10 min do b. goracego piekarnika). Nastepnie nalezy je obrac ze skorupy i ze
skory. Potem zachowuja sie juz jak ziemniaki, kukurydza itp warzywa, ktore
mozesz piec w piekarniku (ale nigdy nie slyszalam o kasztanach pieczonych w
folii)

U nas sprzedaja je po prostu pieczone na blasze, wiec nie moze to dlugo
trwac (na probe bym zrobila 25-30 minut). Podziab je po tym czasie widelcem,
zeby sprawdzic czy miekkie, i juz...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-11-07 21:09:51

Temat: Odp: jak upiec kasztany
Od: "KaskA" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U nas sprzedaja je po prostu pieczone na blasze,

uu... pycha, by sie spozylo gorace kasztany...... w zimny jesienny wieczor
kaska

1. Data: 2002-11-07 21:22:38

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> [...]
> trwac (na probe bym zrobila 25-30 minut). Podziab je po tym czasie
> widelcem, zeby sprawdzic czy miekkie, i juz...

Czesc!

Wielkie dzieki! Sprobuje zatem w piekarniku na blasze. One nie maja już
skorupy tylko skóre, ale mam nadzieję, że się nie przypalą...

Podzielę się wrażeniami jak tylko będę je miał ;-)

Dziekuję i pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2002-11-07 21:59:44

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Nikodem Kuźnik" <n...@W...albatros.gliwice.pl> a écrit dans le
message de news: > Wielkie dzieki! Sprobuje zatem w piekarniku na blasze.
One nie maja już
> skorupy tylko skóre, ale mam nadzieję, że się nie przypalą...

Normalnie, sprzedaja je zawsze troche przypalone :-)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-11-08 08:35:42

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> One nie maja już
> skorupy tylko skóre, ale mam nadzieję, że się nie przypalą...

ale czy Ewie nie chodziło właśnie o tę twardą skórę? koniecznie trzeba
naciąć, bo inaczej w piecu wybuchną. asystowałam kiedyś przy gotowaniu zupy
z kasztanów. najpierw ponacinaliśmy te kasztany (tzn. tę skórę) na krzyż na
górze (przy takim dziubku), poszły do pieca na jakieś 20 minut. potem je
obraliśmy, a potem już kucharz zabronił się wtrącać... ale zdaje się, że
ugotował bulion na samych warzywach, wrzucił te kasztany, pogotował,
doprawił, chyba dodał trochę mleka, a potem zmiksował na krem. zupa wyszła
lekko słodkawa, z orzechowym posmakiem, i boska.

1. Data: 2002-11-10 12:58:48

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikodem Kuźnik wrote:

> [...]
>
> Jak najprościej upiec świeże kasztany (jadalne, oczywiście)?
> Do pieraknika na folii alu i już? Jak długo należy piec?

Dziekuje wszysktim za porady.
Zrobilem tak: nacialem skorke kasztanow na 'koncu'. rozgrzalem pikarnik do
ok. 200 st.C. Wlozylem kasztany na blache i w tej temperaturze trzymalem
przez ok 20 min. Po tym czasie byly juz gotowe, skorka z dolu sczerniala
ale zarartosc byla miekka, aromatyczna, slodka, rozplywala sie w ustach.
Najlepsze byly te sztuki, ktore byly jeszcze gorace.
Polecam wszystkim!

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2002-11-10 14:04:09

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Nikodem Kuźnik" <n...@W...albatros.gliwice.pl> a écrit dans le
message de news: aqll65$jfa$...@s...silesia.pik-net.pl...
> [...]
> ale zarartosc byla miekka, aromatyczna, slodka, rozplywala sie w ustach.
> Najlepsze byly te sztuki, ktore byly jeszcze gorace.

Jezeli masz staly dostep do kasztanow, to moge Ci kilka przepisow dac (zupy,
purée...)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-11-10 15:14:59

Od: "Pawelf" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli masz staly dostep do kasztanow, to moge Ci kilka przepisow dac
(zupy,
> purée...)
>
> Ewcia

A ja bym bardzo chętnie poznał te przepisy :-)

pozdrawiam
pawelf

1. Data: 2002-11-10 17:47:42

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Pawelf" <w...@k...net.pl> a écrit dans le message de news:
aqlt4t$6a9$...@n...onet.pl...

> A ja bym bardzo chętnie poznał te przepisy :-)

Jest ich duza ilosc pod www.marmiton.org (po francusku)

Ogolne tendencje : jezeli zupa, to najczesciej gotujesz kasztany s selerem
lisciastym i bouquet garni (galazka tymianku, pietruszki, liscia laurowego,
razem zwiazane zeby je mozna bylo wyjac na koniec). Potem miksujesz lub nie,
kilka przepisow dodaje prawdziwe skwarki (rzadkosc w kuchni francuskiej !)

Purée : po ugotowaniu (45 min w bulionie) wiekszosc autorow uprzedza, ze
nalezy kasztany rozbic na purée kiedy sa jeszcze gorace, poniewaz po
ostygnieciu "nie chca" sie juz robic. Kiedy sa juz rozdrobnione, klasyka :
dodaje sie 50 g. masla, tylez gestej smietany, troche goracego mleka.

Ewcia

ps. acha, uzywane sa jeszcze jako nadzieni do gesi (Sw. Marcin ?)

--
Niesz !

Jaki boczek na rolade?
Sernik z drożdżami.
Obiecane rogaliki orzechowe dla Basi i nie tylko (P)
Przepis na chleb
Nadstan pomidorów