kolektor sloneczny - kupowac czy nie?

31. Data: 2006-02-13 14:42:51

Temat: Re: kolektor sloneczny - kupowac czy nie?
Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podpytywalem tak o ta izolacje, bo sam mam Galmet 200l z pianka 70mm (i skay
> a'la twarzowy błękit hydraulika :-) ) i anoda tytanowa, ale na podstawie

Na jakiej zasadzie dziala anoda tytanowa w takim zasobniku?
Bo rozumiem, ze magnezowa tworzy ogniwo, Mg stopniowo przechodzi do
roztworu, a ze jest nietoksyczny (w takim stezeniu) a nawet pozadany to
nie ma problemu. Ale co z ta tytanowa?

Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.

32. Data: 2006-02-13 15:53:03

Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myśle, że koledze o GWC chodziło.. http://www.gwc.com.pl/
> Mam zamiar go zrobic.. powiem za rok, dwa .. jaka skuteczność... koszt w
> zasadzie niewielki, wiec sprobuję.

Witam,

Zaintereswał mnie ten temat. Po przeczytaniu kilku materiałów w Internecie
ogólnie ogarnąłem sprawę.

Nie mogę jednak znaleźć żadnych wyliczeń dotyczących ewentualnych
osczędności w ogrzewaniu domu. Czy taka instalacja wentylacyjna wspomagana
przez GWC może generować jakieś oszczędności?
MN

33. Data: 2006-02-13 16:18:53

Od: "McBeth" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na jakiej zasadzie dziala anoda tytanowa w takim zasobniku?
Tytanowa ma zewnetrzne zrodlo zasilania i wg producenta nie wymaga wymiany
(nie zuzywa sie).

Pzdr
Adam

34. Data: 2006-02-13 18:57:21

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> osczędności w ogrzewaniu domu. Czy taka instalacja wentylacyjna wspomagana
> przez GWC może generować jakieś oszczędności?

Owszem byle nie z tej strony co cytowałeś , tam jakieś głupoty piszą,
wykonali GWC w którym uzyskali temperaturę +18 stopni przy temperaturze
zewnętrznej +28. Prawidłowo wykonane GWC ma dawać zawsze temperaturę +7, +8
stopnia, i ma kosztować poniżej 2 tyś złotych. Składa się z kilku rur i z
kupy otoczaków, co tam ma kosztować więcej niż 2 tyś??

35. Data: 2006-02-13 19:05:28

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czyli oszczędności będą wynosić dla standartowej rodziny 2+1:

dom potrzebuje ok 120 l CWU * 4,2 KJ/l/K = 504 KJ * 43
stopnie = 21,6 MJ = 6,02 KWh + 1,1 KWh na podtrzymanie ciepła
wychodzi:
w taniej taryfie 1,45 zł dziennie = 263 zł rocznie
w jednotaryfowej 2,4zł dziennie = 435 zł rocznie

tak więc pojedynczy panel zwróci się za 2-3 latach, po 6-9 latach będą już 3
panele, chyba że ktoś ma dwie ręce i sam sobie zrobi panel za symboliczne
100 złotych, ze starego kaloryfera pomalowanego na czarno

36. Data: 2006-02-13 19:38:50

Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin P." <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> w jednotaryfowej 2,4zł dziennie = 435 zł rocznie
Skąd Ci wyszło to 435 zł? Liczba dni w roku to 181,25?

> chyba że ktoś ma dwie ręce i sam sobie zrobi panel za symboliczne 100
> złotych, ze starego kaloryfera pomalowanego na czarno
Obawiam się, że kaloryfer pomalowany na czarno ma sporo mniejszą sprawność
(tym bardziej jeżeli weźmiemy pod uwagę jego ocieplenie, specjalne szkło itp
itd).

--
Pozdrawiam Niech Twój komputer
Pooh zrobi wreszcie coś pożytecznego!

37. Data: 2006-02-13 21:11:49

Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> +8 stopnia, i ma kosztować poniżej 2 tyś złotych. Składa się z kilku rur i
> z kupy otoczaków, co tam ma kosztować więcej niż 2 tyś??

No to proszę o jakieś przykładowe wyliczenie tych oszczędności w ogrzewaniu.
Załóżmy, że mamy ogrzewanie podłogowe (wodne) z piecem olejowym i do tego
planujemy wymiennik z GWC.

Jak rozłożą się koszty? Czy spadnie zużycie oleju na CO?

MN

38. Data: 2006-02-14 05:55:51

Temat: OT: kolektor sloneczny - kupowac czy nie?
Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak rozłożą się koszty? Czy spadnie zużycie oleju na CO?

Około 40% ciepła ucieka przez wentylację, jeśli zamiast wentylacji będziesz
miał GWC z rekuperatorem można dzięki temu zaoszczędzić nawet do 35% ciepła,
oznacza to że twój piec zużyje 35% mniej oleju. Wszystko to pod warunkiem że
GWC i rekuperator zostanie wykonany rzetelnie a nie tak jak na tej stronie
powyżej.

39. Data: 2006-02-14 06:04:24

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skąd Ci wyszło to 435 zł? Liczba dni w roku to 181,25?

przecieć napisałeś wyrażnie wyżej że ciepła woda produkowana przez solara to
tylko 180 dni w roku, jak więc oszczędności na ciepłej wodzie mogą być przez
360 dni ?? przecież solar nie wyprodukuje ciepłej wody w styczniu czy
gródniu.

> Obawiam się, że kaloryfer pomalowany na czarno ma sporo mniejszą sprawność
> (tym bardziej jeżeli weźmiemy pod uwagę jego ocieplenie, specjalne szkło
> itp itd).

Jasne ale w lipcu zyski są tak duże ze straty nie mają znaczenia, może w
marcu, kwietniu będzie miało to znaczenie, ale w czerwcu na pewno nie. Po
drugie kaloryfer pomalowany na czarno można umieścić w ramie ocieplonej
styropianem od spodu i oszklonej od góry. Wszystko zależy od tego ile kto ma
pieniędzy i jaką chce uzyskać sprawność. Pamiętać należy tylko żeby nie
przeginać z kosztami, cała instalacja solarna nie może kosztować więcej niż
3000-4000 zł, bo wtedy taniej będzie grzać tą wodę prądem.

40. Data: 2006-02-14 07:51:48

Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
> Na moim 200 l z Galmetu znalazłem napis, że aby utrzymać temperaturę
> podgrzanej wody na stałym poziomie potrzeba 1,1 kWh
Przyznaję się bez bicia, iż wiedziałem, że coś dzwoni tylko nie wiedziałem w
którym kościele ;-)
Sprawdziłem wczoraj co tam jest na tej naklejce napisane i wygląda to tak:
samoczynny spatek temperatury [delta]t < 1,1 K/h
Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

--

Pralka Candy i halasliwy beben
Czym wyczyścić mosiężne klamki?