Re: kotlety schabowe

Data: 2005-09-02 21:04:47
Temat: Re: kotlety schabowe
Od: "@nn" <jurek@post>

Użytkownik "turecky " <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dfadcs$9m6$1@inews.gazeta.pl...

> Według PWN: http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=26274
>
> &#171;potrawa otrzymywana głównie z mięsa (bitego lub mielonego),
> rzadziej z ryb,
> jaj, ziemniaków; smażona na tłuszczu, ma formę placka lub
> plastra&#187;
>
> Według Larousse
> Kotlet to każdy zgrabnie ucięty plaster mięsa z kością (np. jagnięcy)
> lub bez
> nadający się bezpośrednio do smażenia, pieczenia na patelni, z grilla
> itp.
>
> Klasyczny polski "kotlet schabowy" - to kawałek mięsa z kością

Hmmm... jak to się człowiek przez całe życie uczy... :))) Okazuje się,
że to co sama do tej pory robiłam, a także zamawiałam w różnych
knajpach - to schabowy nie był :((, a przynajmniej nie klasyczny :)

Ania
--
~*~*~* Moje dziecki: http://tinyurl.com/bdgxw *~*~*~
*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*