Re: krolewiec

From: "A.L." <a...@n...wp.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: krolewiec
Date: Wed, 22 Dec 2004 20:46:19 +0100

walkie! wrote:
> deska i nie wyobrazam sobie tego kroic jak nie zmieknie...i teraz
> pytanie...czy ono zmieknie? Help bo nie wiem czy mam od nowa piec czy
> jaki pieron?

Po przelozeniu masa zmieknie - ciasto robi sie na dzien przed podaniem.
Walkie, czy ja zle kojarze, bo ztcp Ty juz kiedys pieklas to ciasto...
Jeszcze zwracalam Ci uwage, zebys przygotowywala je dzien wczesniej, bo
bedzie zbyt twarde i zle sie bedzie kroic. Myle Cie z kims? Jesli tak, to
przepraszam.
Ja pieklam placki do krolewca w niedziele i mase robie jutro.
Ja to ciasto robie kilka razy do roku i doszlam do sporej wprawy i ani
wyrabianie, ani walkowanie mnie zbytnio nie meczy (walkuje juz na papierze
do pieczenia, zeby nie bylo problemow przy przenoszeniu na blache).
Placki pieke w temp. ok. 180 st.C do uzyskania brazowego koloru. Trudno
okreslic czas pieczenia, ale mysle, ze nie dluzej niz 15 min. Po dluzszym
czasie poprostu sie przypala. No ale Ty mialas nizsza temperature no i inny
piekarnik, wiec moglo byc inaczej.
Mam nadzieje, ze bedziesz zadowolona z krolewca.
Ania