Re: ksiazka uswiadamiajaca - dla dziecka

From: "misiczka" <i...@g...com>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: ksiazka uswiadamiajaca - dla dziecka
Date: Wed, 29 Nov 2006 16:32:39 +0100

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
news:ekk7bb$aid$1@news.onet.pl...
> X-No-Archive:yes
> Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał

> No więc właśnie. A kiedy zamierzasz powiedzieć im wszystko ze szczegółami
> (bo chyba zamierzasz?) i jak to sobie wyobrażasz w sytuacji, gdy sami z
> siebie zupełnie o nic nie zapytają? Bo to tu jest właśnie spory problem, a
> nie w samej rozmowie.

Aha, rozmowę zaczęłam sama - nie czekałam aż dzieci zapytają.
Tzn, wydaje mi się, że mój wykład był dość szczegółowy - powiedziałam skąd
wypływa nasienie, co to jest plemnik, sperma, pochwa, erekcja, jak nasienie
dostaje się do pochwy, że plemnik łączy się z jajeczkiem w brzuchu kobiety i
tak powstaje początek życia. No i że to wszystko właśnie nazywamy aktem
seksualnym i że to jest przyjemne dla mężczyzny i kobiety, że się przy tym
nago przytulają i całują.
Nie wiem co więcej powinnam im powiedzieć. Aha, oczywiście wiedzą też
którędy "wychodzi" dziecko ;) Pokazałam im też zdjęcia w internecie płodów
na różnych etapach rozwoju (w brzuchu).
W sumie, jedyne czego nie wyjaśniałam, to takich pojęć jak orgazm i nie
wspominałam nic na temat okresu. Sądzę, że ta wiedza powinna im wystarczyć
aż do lekcji biologii w 5 klasie, bo na podstawie tego co wiedzą mogą
spokojnie pogłębiać wiedzę na podstawie wzmianek w filmach, książkach czy
zasłyszanych od kolegów "rewelacji".

Oprócz wykładu "biologicznego", równolegle cały czas prowadzę wykład "o
miłości", że jak się dwoje ludzi kocha, to tworzą rodzinę, mają dzieci,
przytulają się, całują itp. Że najpierw można "chodzić" z kimś i
niekoniecznie trzeba zaraz wziąć ślub itp. No, ale tutaj to głównie działa
siła przykładu rodzicielskiego.

Swoją drogą - jeśli chodzi o temat porodu, to nieoceniony jest jeden odcinek
"Krecika" wyprodukowany przez Czechów na rynek niemiecki ;)

Myślę, że taką rozmowę dobrze zacząć właśnie od pokazania zdjęć płodów a
potem przejść płynnie do opowieści - skąd to dziecko się tam wzięło...

pozdrawiam,
Lesława Jaworowska
--
Kobieta, która ma jednego kochanka jest aniołem,
która ma dwóch jest potworem, która ma trzech jest kobietą.