Re: która pralka?

From: "nornik" <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: która pralka?
Date: Sun, 22 Jul 2012 23:26:45 +0200

jesli zerkniesz dokładnie czym sie sugerował pw, to zobacz:
- LG ładowność - 11 kg -- bardzo dużo -- stad pobór 77 litrów - 7 litrów na
1kg -- dodatkowo pranie parowe - to mały kombajn
- Bosch - 8 kg -- też dużo
To co przytoczyłeś to pikusie -- 5,5 kg wsadu.

Zarówno LG z silnikami Direct Drive - sa cholernie ciche, i mało awaryjne.
Bosch też dobra i dopracowana,
Tylko czy potrzebujesz tych 11 kg wsadu? Czy zawsze bedziesz zbierac 11kg,
bo jak nie to zapłacisz niepotrzebnie za wyższe zużycie wody i energii.

nornik

ps.com...
W dniu sobota, 21 lipca 2012 22:43:03 UTC+2 użytkownik pw napisał:
> Do wybrania pozostało mi pomiędzy:
> LG F1443KDS
> http://www.lg.com/pl/sprzet-agd/pralki/LG-pralki-par
owe-F1443KDS.jsp

> BOSCH WAY32740PL
> http://bosch-home.pl/produkty/green-technology/green
-technology/pralki/WAY32740PL.html?source=browse

> Za LG przemawia ładowność i para, za Bosch wszystko inne...
> Zdecydowanie najistotniejsza dla mnie, oczywiście poza skutecznością
> prania, jest oszczędność wody.

LG F1443KDs- zużycie wody na cykl 77 litrów, energi 1,43kWh- cena ok 3000zł
Bosch- zużycie wody 49 litrów na cykl, energia 0,99kWh- cena 2700zł
Pierwsza z brzegu w ceneo w normalnych cenach- gorenje WS501- zużycie wody
42 litr,energia 0,65kWh cena poniżej 1000zł

Jak widać pod względem ekonomi pralka za 990zł bije na głowę pralki za
3000zł i to zarówno w kosztach zakupu jak i eksploatacji.
nastepna z listy pralek z ceneo: http://www.ceneo.pl/Pralki
Amica- koszt zakupu 700zł, zużycie energii i wody niższe od tych pralek za
3tys zł