Re: ło matko

From: Stalker <t...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: ło matko
Date: Thu, 3 May 2012 01:12:17 -0700 (PDT)

On 3 Maj, 00:46, "Chiron" <i...@g...com> wrote:

> Jednak wyłącznie ułożenie sobie relacji z sąsiadami może ocalić państwo
> Izrtael. I jest to realne- gdyby tylko chcieli. Dobrze jest od czegoś
> zacząć- np zawodów sportowych. Oczywiście- trzeba się porozumieć na szczeblu
> politycznym- i dopiero zorganizować mecz.

Tak, a potem liczyć ofiary :-)

> A po meczu nie ma wkroczyć grupa
> ludzi z uzi i odizolować izraelskich sportowców od irańskich, tylko niech po
> prostu ze sobą pogadają. Jednak- najpiew musieli by tego chcieć.

Chiron z jednej strony jesteś bardzo pragmatyczny i rozsądny, po czym
kompletnie ten rozsądek tracisz
i stajesz się uosobieniem naiwności kiedy tylko wymaga tego
postawienie Żydów w niezręcznej sytuacji...

To co napisałeś jest tak naiwne i lekkomyślne, że chyba sam w to nie
wierzysz. Wystarczy, żeby Żydzi chcieli?
raczysz żartować...

I to z dwóch powodów: Po pierwsze obie strony muszą chcieć - pierwszy
z brzegu przykład irańskiego judoki świadczy o tym, że nie chcą...

Po drugie: OBIE strony mają ludzi, którzy tego nie chcą, bo tak
właśnie buduje się "stadność" i tak się przywiązuje członków stada:
wspólny wróg jest najważniejszy. Ty lubisz historyczne odniesienia, to
przypomnę Ci stanowisko organizacji żydowskich do kwestii
"madagaskarskiej". Podręcznikowy wręcz antysemicki pomysł miał
poparcie... syjonistów. Dlaczego? Bo "wróg" budował i ciągle buduje
stado... Obie strony pełen są w tej chwili ludzi pełnych pomysłów na
prowokacje, incydenty, zamachy. To straszne, ale ataki jednej strony
są często "na rękę" tej drugiej stronie.

Sam Izrael jest IMO w tej chwili (jak już kiedyś pisałem) w wyjątkowo
nieciekawym etapie wyczerpywania się formuły "patriotyzmu wojennego" -
owszem to jest rozwiązanie w sytuacji kiedy buduje się państwo od
odstaw we wrogim środowisku, ale to się potem nie chce odkleić... I
tak się ciągnie z całym dorobkiem inwentarza.

O tym jak ciężki jest to proces przejściowy może świadczyć sytuacja z
ostatniej wojny w Libanie.
(http://pl.wikipedia.org/wiki/II_wojna_liba%C5%84ska
)

Wbrew temu co piszesz od dłuższego czasu Żydom zależy na pokojowym
współżyciu z sąsiadami. Tylko że taka postawa w opinii wielu ekspertów
militarnych miała dosyć silne przełożenie na pierwszą od wieeeelu lat
miltarną porażkę Izraela. Ta wojna pełna była "pacyfistycznych"
wydarzeń do tej pory nie do wyobrażenia sobie jeśli chodzi o izraelską
armię...Niska sprawność bojowa wielu oddziałów skażonych niechęcią do
walki, kontestowaniem jej celowości, etc...

Klasyczny klincz - pat w sytuacji kiedy chcesz pokoju, ale musisz być
gotowy do wojny.

Także - Chironie - dłuuuugo jeszcze dzieci i młodzież będą wychowywane
ze wspólnym wrogiem w tle, bo tak być niestety musi. Cały proces
odwilży to jest coś na lata, albo i dziesiątki lat (o ile w ogóle jest
możliwy) i oczywiście gdzieś na końcu, kiedy emocje opadną już
wystarczająco jest miejsce na sportowy "powrót" Izraela w tamten rejon
jako miara normalizacji stosunków. Tak powinno być i ja mam nadzieję,
że tak będzie.

I teraz na koniec:

Przecież zasadniczo moje zdanie nie różni się od twojego:

"Jednak wyłącznie ułożenie sobie relacji z sąsiadami może ocalić
państwo Izrael"

Do końca tego zdania jest nawet takie samo. To gdzie jest problem?
Może w następnym zdaniu?:

"I jest to realne- gdyby tylko chcieli".

Może właśnie w tym zdaniu jest prawdziwa intencja? Bo to przecież
tylko Żydzi nie chcą...
Bo może to zdanie i rada "żeby sobie pogadali" razi tak dużą i
sztuczną naiwnością w kontekście całej sytuacji,
że trudno uwierzyć w jej szczerość?

Stalker