Re: ło matko

From: Stalker <t...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: ło matko
Date: Thu, 03 May 2012 12:07:41 +0200

W dniu 2012-05-03 11:31, Chiron pisze:

> [...]
> "Iran nie chce". Z tej perspektywy- biorąc pod uwagę pełne pokojowych
> wezwań przemówienia Ahmadineżad'a oraz z drugiej strony wezwania do
> krucjaty przeciw Iranowi, który ośmiela się mieć lwią część złóż ropy
> naftowej i nie chce się podzielić z miłującym pokój Izraelem- w
> wykonaniu polityków izraelskich jednoznacznei IMO świadczyć może o
> intencjach tych 2 państw. Izrael ma za sobą USA i UE- kaperuje inne
> państwa. Iran- tylko Syrię, i to tylko dokąd rakietami krótkiego zasięgu
> włada Baszar al-Assad- no ale przecież jego pozycja- dzięki działaniom

Chiron, ta twoja jednostronność i podawanie faktów wyrwanych z kontekstu
aż w zębach trzeszczy.
Zwłaszcza te "pełne pokojowych wezwań przemówienia Ahmadinedżada" :-)

Mówisz o przemówieniu sprzed, czy po manewrach Velayat90, mających być
pokazem siły Iranu i pełnym "gróźb pod adresem USA, jeśli nie wycofają
się z Zatoki Perskiej", którzy to jednak Amerykanie nie tylko się nie
wycofali, ale w wyniku manewrów znacznie zwiększyli swoja wojskową
obecność w rejonie? :-)

Powtórzę się po raz kolejny: To nasz chyba różni przy ocenie tych
sytuacji. Ty masz już gotowy świat, w którym Żydzi odgrywają zasadniczą
negatywną rolę i wszystkie twoje wypowiedzi są "okrojone" do takiej, a
nie innej wizji.

> [...]
> we wzajemnej nienawiści, niechęci. Pogadali ze sobą- co niejako zmusiło
> ich do popatrzenia na siebie jak na ludzi. Potem te dzieci robiły
> wspólne zawody sportowe. Etc. I szło to z początku jak po grudzie.
> Jednak byli ludzie dobrej woli po obu stronach. Ludzie- choć nie
> koniecznie uczestniczyli w tym politycy (jak akcja przynosiła pozytywne
> rezultaty- podpinali się jedni politycy, jak np kibice irlandzcy zabili
> kilku brytyjczyków- inni krzyczeli, że wiedzieli, że tak będzie). Jednak
> ten proces- rozpoczęty przez ludzi dobrej woli- trwa do dziś.

Chiron i wbrew temu co ty próbujesz napisać takie rzeczy dzieją się
również w Izraelu. Są i będą inicjatywy obywatelskie, artystyczne i
inne, mające na celu to o czym piszesz. Powstaje coraz więcej odważnych
filmów, książek poruszających temat wzajemnych relacji. To się dzieje,
tu i teraz, nie wierzę, żebyś ty podobno znawca tej tematyki o tym nie
wiedział...

> Stalker- celowo napisałem o marszu żywych. Podobnie jest z izraelskimi
> wycieczkami do Polski: nie pogadasz. Ich propaganda sączy w ich serca
> jad nienawiści. Nawet nie próbuję sobie wyobrazić, jak to wygląda w
> wypadku relacji z Palestyńczykami. Zgodzisz się, że nie widać jakoś
> ludzi dobrej woli ze strony Izraela- a także ze strony państw
> islamskich. A jak już się znajdzie jakiś Wanunu czy Finkelstein- to są
> osamotnieni i gnojeni przez władze Izraela i zwykłych Żydów.

Nie wiem, może to faktycznie tylko ja mam taki odbiór tego wszystkiego,
ale IMO znowu pod przykryciem obiektywizmu udało ci się sprowadzić cały
problem do "negatywnej postawy Żydów"...

Stalker