Re: mam grupe i co dalej

From: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: mam grupe i co dalej
Date: Fri, 10 Aug 2001 19:30:13 +0200

Majka napisał(a):

> To jest odpowiedź na posty: Jacka, Prusaka i Franka (oraz moje słowa do
> wszystkich innych). Dlaczego jedna wspólna odpowiedź? Dlatego, że wszyscy
> dostrzegamy problem pracy i edukacji wśród ON.

Bardzo ładne podsumowanie dyskusji i zachęcenie to wzięcia się w garść i
przystąpienie do czynu i zrobienia z siebie człowieka godnego i zasobnego.

Nasze posty zarówno Prusaka, Franka jak i moje - są to posty, ludzi którzy
to już wdrożyli w życie, są niezależnymi ludzmi, może nie najbogatszymi - ale
są niezależni tylko dzięki samym sobie. Jest jeszcze na grupie kilka takich
osób niezależnych, którzy radzą sobie z życiem.

> [...]
> typu pan-niewolnik, owinięty w cywilizowane zasady, aby na zewnątrz nie
> wyglądało zbyt drastycznie i było w miarę strawne dla niewolnika. To się
> tyczy każdego, kto pracuje na etacie: tak samo prezesa firmy jak i
> odźwiernego, który go wita co rano. Jeśli do tego wszystkiego dodasz
> uwarunkowanie związane z zaklasyfikowaniem osoby do ON - obraz jest jeszcze
> bardziej paskudny. Wniosek: szukanie etatowej pracy przez ON jest jeszcze
> większym błędem, aniżeli w przypadku każdego innego człowieka. Jako ON
> jesteś jeszcze bardziej narażony na traktowanie cię jak niewolnika, ponieważ

Tutaj trochę przesadziłaś :-)
Faktycznie praca na etat jest to niewolnictwo, a właściciel nie zatrudnia
dla idei tylko w celu zarobkowania. Ale miliardy ludzi na świecie są w takich
układach i całkiem z tego nieźle żyją, jednakże nie są oni niezależni.
Ale dobry etat (ciepła posadka) gwarantująca widoki ekonomiczne na przyszłość,
pozwalająca zaoszczędzić na następne lata, nie jest aż takim złem i błędem,
fakt że do końca je jest sę tego pewnym ale i każdym innym przypadku istnieje
zawsze pewna doza ryzyka i niepewności.

> Czy siedzisz, czy leżysz czy wisisz - nie ma
> znaczenia. Masz umysł, który stosownie do tej sytuacji ma stworzyć
> sprzyjające dla ciebie okoliczności. Jeżeli raz zaakceptujesz ten punkt
> widzenia, będziesz każdego dnia zbliżał się do wyznaczonego celu. Nikt nie
> powiedział, że będzie łatwo i że jutro wszystko się odmieni. Dla jednych
> jest to proces pół roku, dla innych, może i dziesięciu lat.

Tutaj całkowicie się z Tobą zgadzam

..

> O.K. Liścik wyszedł trochę długi, ale ci, którzy nie szukają nowych
> rozwiązań w swoim życiu, już dawno przestali go czytać.

Dotarłem ;-)

> [...]
> I jesteś wystraszony jak zając, że ją stracisz;
> Gdy zrobisz jakiś błąd - mają cię za osła.
> W drodze do mu robisz zakupy i wracasz obwieszony jak
> wielbłąd.
> Gdy odmawiasz czegoś innym, czujesz się jak świnia
> A gdy nie chcesz ryzykować, wychodzisz na tchórza
> Aby zachować twarz, próbujesz udawać lwa
> Ale tak naprawdę czujesz się, jak małpa w klatce
> Do własnego życia łasisz się jak kot, w nadziei,
> Że pewnego dnia będziesz szybował jak orzeł,
> Jednak nigdy się nie wzbijesz, jeśli siedzisz z kurami na grzędzie.
> Porzuć więc to całe Zoo i zacznij żyć jak człowiek

Piękny i prawdziwy :-))

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.