Re: na obnizenie cisnienia...

Data: 2003-04-28 16:56:09
Temat: Re: na obnizenie cisnienia...
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

Użytkownik "adam.sz" <s...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
news:Xns936B8A6D4EB2Ddupajasio@213.180.128.20...
> Wiem, że mam unikać soli (jakoś średnio sobie to wyobrażam... jaka
> potrawa może być BEZ soli???).

Soli nie jest tak trudno unikać.
Wiele potraw smakuje o wiele lepiej bez soli.
Ziemniaki - można ugotować w mundurkach, a potem zapiec w piekarniku z
odrobiną żółtego sera i np. oregano.
Kotlety schabowe od dzieciństwa robię bez soli i są o wiele lepsze od
posolonych, bo nie puszczaj soku i cała wilgoć się w nich chowa.
Nie jedz kupnych wędlin - rób sobie pieczenie. Wędliny kupne zawierają
bardzo dużo soli, a robiąc pieczeń samemu możesz kontrolować ile soli
sypiesz. Im więcej użyjesz ziół tym możesz mniej użyć soli, ale jest pewna
granica, której przekraczać nie należy... znaczy nie wolno za dużo ziół
nasypać.
Warzywa na parze gotuje się bez soli.
Kiedyś byłam, na szczęście tylko przez kilka dni, na bardzo restrykcyjnej
diecie bez soli - tylko jabłka i mleko... ale to jak byłam w ciąży...
--
Joanna, na diecie prawie bez soli od 18 lat...
http://jduszczynska.republika.pl