Data: 2004-07-29 08:10:38
Temat: Re: nowe smietany ramy
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Dnia 2004-07-29 09:52:55 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Joanna Duszczyńska* skreślił te oto słowa:
> Do tych co się boją cholesterolu... i wierzą w reklamę... i dla Lia (bo nie
> wiem, co to za kategoria...)
Lia się klasyfikuje do kategorii konsumentów - innowatorów (na rynku
produktów żywnościowych). Wg badań innowatorzy to 2,5% wszystkich
przyjmujących innowację.
"Innowacyjnośc konsumenta to nic innego jak skłonność do kupowania nowych
wyrobów z danej kategorii wkrótce po ich pojawiniu się na rynku i
wczesniej niz wiekszosc innych konsumentow. Jest to nieobserowalna zmienna,
należąca do kategorii różnic indywidualnych i mająca rozkład ciągły.
Wykazano, że pewna ogólna cecha osobowości, okreslona jako 'gotowosc do
probowania nowych rzeczy', wiaze sie ze wzglednie wczesnym kupowaniem
nowych wyrobów.
Wazne znaczenie ma fakt, ze innowacyjnosc konsumentow wiąze sie z
konkretnymi dziedzinami, np entuzjasta kina jako pierwszy oglada najnowszy
film itd.
Tacy konsumenci są bardzo zaangazowani w swoja kategorie wyrobow i kupuja
ich wiecej niz inni konsumenci. Maja bardzo dobra orientacje w danej
dziedzinie i chetnie korzystaja ze zrodel informacji na jej temat. Są
bardziej skłonni do podejmowania ryzyka zwiazanego z zakupem
Przy wprowadzaniu produktu na rynek inowatorzy są rynkiem docelowym"
Tak wybiórczo na podstawie Foxall, Goldsmith "Psychologia konsumenta
dlamenedżera marketingu".
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl
O wszystkim decyduje środowisko. Dlatego anioły fruwające w niebie mają
piękne skrzydła, natomiast anioły chodzące po ziemi mają piękne nogi.
|