noze kuchenne

51. Data: 2017-04-29 08:32:02

Temat: Re: noze kuchenne
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> A ja nie myję noży w zmywarce. Tylko stołowe.

A ja stołowe niekoniecznie - nie brzydzę się użyć niewyparzonych sztućców,
których użył mąż, choćby nawet wcale nieumytych.
Za to po surowym mięsie - wyparzanie lub zmywarka bezwarunkowo. No przecież
to podstawy higieny!

> Infekcji z tego tytułu nie miewam.

Do czasu.
przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

52. Data: 2017-04-29 08:32:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> A ma kupić takie, które nie będą używane? Po co? LOL
>
> PS: Znowu brak zrozumienia podczas czytania?

Jakie pisanie, takie rozumienie.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

53. Data: 2017-04-29 08:49:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> A być może i dzięki temu.
> Nigdy nie dowiemy się, gdzie złoty środek dla konkretnego organizmu :)

Póki w bardzo przykry sposób nagle nie dowiemy się, że oto został
przekroczony. Pseudomonas, Listeria, E.coli, Proteus, Salmonella,
Shigella...
Reżim higieniczny w handlowym obrocie mięsem nie jest czczym kaprysem
urzędnika. Gdyby nie miał znaczenia, mięso w sklepach sprzedawane byłoby
wraz z serem i chlebem, krojone tym samym nożem, ważone na tej samej wadze
i podawane klientowi tymi samymi rękami.
A odpady z rzeźni mogłyby być wpuszczane do rzek i zwykłej kanalizacji.
Ale co tam kto w domu u siebie z mięsem wyczynia to już jego sprawa
osobista.
LOL

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

54. Data: 2017-04-29 08:50:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

> kłania się czytanie ze zrozumieniem...

Kiedy styl szwankuje, to rozumienie jest takie, jaki styl.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

55. Data: 2017-04-29 09:43:21

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 00:31 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> Pszemol pisze na grupy już ok. 25 lat albo i dłużej. Wypyta, wypyta,
> wymęczy i idzie na inną grupę.

Hej hej, Pszemol z początków usenetu to był zupełnie inny byt!
Był nawet zabawny, a ten to żałość...

--
Trefniś

56. Data: 2017-04-29 10:10:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Hej hej, Pszemol z początków usenetu to był zupełnie inny byt!
> Był nawet zabawny, a ten to żałość...

Stetryczał, ot co.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

57. Data: 2017-04-29 10:14:04

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 08:49 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> A odpady z rzeźni mogłyby być wpuszczane do rzek i zwykłej kanalizacji.
> Ale co tam kto w domu u siebie z mięsem wyczynia to już jego sprawa

Ja o niebie, Ty o chlebie :)
Po raz kolejny proponuję konkretną literaturę, żadna to rewolucyjna wiedza:

Robynne Chutkan "Dobre bakterie. Program żyj brudniej, jedz czyściej"
Wyd. Feeria 2016 ISBN 978-83-7229-543-9

Mam Ci tłumaczyć, co sugeruje tytuł?
Żebyś w kwestii jedzenia zachowywała nawet przesadną czystość ("jedz
czyściej"!), ale nie przesadzała z czystością otoczenia ("żyj brudniej"!).

Obawiam się, że ten strach przed, cytuję, Pseudomonas, Listeria, E.coli,
Proteus, Salmonella,
Shigella, odbierze Ci resztę przyjemności z życia!

Zwłaszcza E. coli, których możesz mieć nawet do 1 000 000 000 000 sztuk na
1 gram treści jelita grubego (sic!), muszą mieć niezły ubaw w Twoich
"kiszkach". A zakażenia tzw. oportunistyczne są tym bardziej
prawdopodobne, im bardziej zniszczysz swoją odporność. Także nadmierną
dbałością o jałowość (nomen omen) życia!

--
Trefniś

58. Data: 2017-04-29 10:27:49

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 08:32 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> których użył mąż, choćby nawet wcale nieumytych.
> Za to po surowym mięsie - wyparzanie lub zmywarka bezwarunkowo. No

Aż się przestraszyłem...

Ale Ty potem mięso poddajesz obróbce cieplnej - gotowanie, pieczenie itp?
Bo jeśli spożywasz wyłącznie na surowo, to nawet ta restrykcyjna higiena
nie wystarczy!!!
Prędzej czy później trafisz na mięso zarażone, które nie wystarczy kroić
tępym nożem!

> Do czasu.

I vice versa...

--
Trefniś

59. Data: 2017-04-29 10:35:49

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 00:28 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> Ja te duże to myję od razu zmywaczkiem z gąbki plus płyn do mycia
> naczyń, pod kranem z gorąca wodą, wycieram czystą ściereczką i chowam do
> szuflady. Mniejsze noże z kompletu to wkladam do suszarki na naczynia.

Ikselka powinna zaoponować - jednym z najbrudniejszych przedmiotów w
mieszkaniu jest gąbkowy zmywak do mycia naczyń. I będzie miała rację :)
Ale z drugiej strony "jedz czyściej, żyj brudniej"
:)

--
Trefniś

60. Data: 2017-04-29 10:59:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.04.2017 o 00:31, Animka pisze:

> Pszemol pisze na grupy już ok. 25 lat albo i dłużej. Wypyta, wypyta,
> wymęczy i idzie na inną grupę.

A powinien kwiaty wysłać, czy co?

Ewa

Posolę sobie :-D