obowiązki dzieci w domu ...

851. Data: 2006-02-13 20:58:12

Temat: Re: obowiązki dzieci w domu ...
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek" <r...@z...net> napisał w wiadomości
news:43f0b5d3$0$1461$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> napisał

> Będzie trudno... Jak już wreszcie się dowiedziałem co to za firma,
> to pogooglałem trochę i wyszło, że właśnie ogłosiła bankructwo :(

Widać za dobre pierogi robiła ;-)

852. Data: 2006-02-14 08:11:33

Od: "Sabada" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spoko - jedno/dwa pokolenia - i sprawa się znormalizuje ;)
> IMO jest to naturalny kierunek ewolucji cywilizacji technicznej.

-Czyżby?

> Czyli to, że głównym powodem robienia przetworów,
> czy gotowania w domu jest szukanie oszczędności.

- dekiel 30gr, słoik 50gr, kilogram cukru 2,50 - 3 zł, kilogram truskawek 4
zł - naprawdę tak dawno robiłeś przetwory, że nie zauważyłeś, że po drodze
duuuużo się pozmieniało i przetwory robią, ci których na nie stać?

> Po prostu krucjatę z obłudą i mydleniem oczu zapoczątkowałem,
> jak to zmywanie/gotowanie jest najlepszym sposobem na
> rodzinny wypoczynek, relaks, odprężenie, zabawę etc... ;-P

- ciasnym rozumkiem spowodowane jest nierozumienie, że istnieją ludzie o
innych preferencjach życiowych.

853. Data: 2006-02-14 09:49:36

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <43f08953$0$1450$f69f905@mamut2.aster.pl>,
"Agnieszka" <a...@z...net> wrote:

> Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> napisał w
> wiadomości news:jareks-70BF43.14220713022006@gigaeth-gw.news.tp
i.pl...

> 2. Popróbuj jeszcze innych opcji ;-)

Ale po co? Ja już wyrosłem z udowadniania czegokolwiek komukolwiek.
Żywienie domowe jest rozwiązane w sposób optymalny dla nas w obecnych
warunkach. Żarcie z paczki też się zdarza.

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

854. Data: 2006-02-14 09:51:14

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <43f0b5d3$0$1461$f69f905@mamut2.aster.pl>,
"Radek" <r...@z...net> wrote:

> [...]
> to pogooglałem trochę i wyszło, że właśnie ogłosiła bankructwo :(
> Trzeba zaczekać aż się nowa spółka narodzi... ;)

Pewnie za dużo mięsa do pierogów z mięsem dawali...

855. Data: 2006-02-14 10:51:59

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <43f0b455$0$1455$f69f905@mamut2.aster.pl>,
"Radek" <r...@z...net> wrote:

> Spoko - jedno/dwa pokolenia - i sprawa się znormalizuje ;)
> IMO jest to naturalny kierunek ewolucji cywilizacji technicznej.

Że coraz mniej ludzi stać na prawdziwe jedzenie? Nie uważam tego za
naturalne, najwyżej za smutną rzeczywistość.

> Można ronić łzę, ale po co?
> /sarkazm on/
> a najlepsze masło to w drewnianej kadzi pra-pra.. robiła
> a najlepsza kapusta to ugniatana stopami wioskowych panien...
> itp. itd.
> /sarkazm off/

Nie, psze pana. Najlepsza kapusta to jest z kapusty bez dodatku trocin.

> Tylko i wyłącznie przyzwyczajenie - nic więcej ;)

Smak to atawizm, powiadasz? Nie wiesz co tracisz.

> Czyli to, że głównym powodem robienia przetworów,
> czy gotowania w domu jest szukanie oszczędności.

Tak to sobie tłumacz. "Jestem człowiekiem oszczędnym, więc nie kupię
ferrari, tylko tańsze auto". A ja powiem zwyczajnie: mam opla, bo na
jaguara mnie nie stać.

> Pomijając autentycznych zapaleńców, zdecydowana
> większość ludzi w momencie gdyby byłoby ich na to stać
> zapłaciłaby przysłowiowej pani Zosi, albo nawet najęła
> zawodowego kucharza + osobę do sprzatania.

Ty, a ta pani Zosia to ma placki robić z proszku czy z utartych
ziemniaków?

> Nie rozumiem - po co się oszukiwać?

Kto tu się oszukuje?

> No ja właśnie o tym cały czas :))
> Oszczędność.

TTST.

> Po prostu krucjatę z obłudą i mydleniem oczu zapoczątkowałem,
> jak to zmywanie/gotowanie jest najlepszym sposobem na
> rodzinny wypoczynek, relaks, odprężenie, zabawę etc... ;-P

Aleś tych wiatraków natłukł...

856. Data: 2006-02-14 11:00:20

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dsq28j$t8q$1@inews.gazeta.pl>, krys <k...@p...onet.pl>
wrote:

> Dorzucę swoje 3 grosze. Dla mnie marketowe żarcie jest nie do jedzenia,
> bo ja się zwyczajnie brzydzę tego, co tam jest w środku - znaczy się,
> konkretnie, jak robie pierogi czy gołąbki, leczo, bigos etc, to wiem,
> co idzie do gara i mam pewnosc, ze to coś jest na pewno jadalne, nie
> straciło terminu przydatnosci wieki temu, nie jest potraktowane tablica
> Mendelejewa, żeby jako tako wyglądało.

W aż tak drastyczne szczegóły nie chciałem się wdawać 7)

> Ale Twoją żonę stać?;-) Dobrze ma.

Ee, po prostu ja lepiej gotuję (ujmując rzecz globalnie, bo na przykład
jajka na miękko nie umiem, a Agnieszka nawet na zegarek patrzeć nie
musi), więc ona robi obiad wtedy, gdy mnie nie ma w domu.

857. Data: 2006-02-14 11:50:53

Od: "Radek" <r...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl>

> Pewnie za dużo mięsa do pierogów z mięsem dawali...

;-)
Ich mięsne szczególnie mi pasowały... ;-(
Jak to w Matrixie mawiali "search program running" ;)

Radek

858. Data: 2006-02-14 12:29:44

Od: "Radek" <r...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:jareks-A23867.11515914022006@gigaeth-gw.news.tp
i.pl...

> Że coraz mniej ludzi stać na prawdziwe jedzenie? Nie uważam tego za
> naturalne, najwyżej za smutną rzeczywistość.

Nie - że pożywienie produkowane masowo wypiera ręczne.
Smutne, czy nie - tak jest.

> Nie, psze pana. Najlepsza kapusta to jest z kapusty bez dodatku trocin.

Znowu bez dodatków... :->
Agnieszka to opisała, ale chyba nie dość obrazowo...
Jakaśtam dość daleka rodzina mieszka w okolicy Wawy i żyje
z tego co na targu klientom sprzedaje. Głównie warzywa.
Co to ekologiczne naiwniaki-Warszawiaki
nazywają "ekologiczne - od chłopa".
No to kiedyś będąc w gościach widzieliśmy scenkę jak siakaś
ciotuchna wyraziła chęć "wzięcia kilku ładnych marchewek
na rosołek dla wnusi". Na to "chłop" odpowiada:
"daj pokój Krycha, tego to ja bym świniom nie dał, to na sprzedaż jest,
tutaj mamy warzywa dla siebie - proszę bardzo weź ile chcesz".

> Smak to atawizm, powiadasz? Nie wiesz co tracisz.

Łojejku. Ja też jedne rzeczy lubię, inne nie.
Ale po kiego grzyba jakieś górnolotne teorie sobie
dorabiać? Smak/lubienie czegoś to tylko nawyk/przyzwyczajenie.
I jak każdy nawyk można go wysterować.
Dla przykładu alkohol - piwo, wino, cokolwiek - weź pierwszego
z brzegu dzieciaka i zobacz jego reakcję na pierwszy łyk.
A weź tego dzieciaka za 10 lat jak z kumplami w pubie
10 piwek w dwie godziny wysącza...
Czy pamięta, że pierwszego łyku mało co nie zwymiotował?
Nie. Co więcej będzie twierdził, że jest smakoszem,
i że on to tylko jasne, albo ciemne, albo kolorowe, bo inne
to mają "podły" smak... :>

> Tak to sobie tłumacz. "Jestem człowiekiem oszczędnym, więc nie kupię
> ferrari, tylko tańsze auto". A ja powiem zwyczajnie: mam opla, bo na
> jaguara mnie nie stać.

Jeśli już analogię samochodową chcesz stosować, to bardziej pasuje:
"Komunikacją miejską taniej, ale samochodem wygodniej".

> Ty, a ta pani Zosia to ma placki robić z proszku czy z utartych
> ziemniaków?

Ma robić takie, żeby pracodawca był zadowolony.
Jak i z czego - to jej broszka. O ile zachowa podstawowe
normy higieny - pracodawca wydaje kasę, żeby o takich
pierdołach nie myśleć.

> Kto tu się oszukuje?

Ykhm... ;)

> Aleś tych wiatraków natłukł...

No Ojcem Tereskiem nie jestem, więc robię to tylko
dla własnego dobrego samopoczucia. :)

Pozdrawiam,
Radek

859. Data: 2006-02-14 12:46:06

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek <r...@z...net> napisał(a):

> [...]
> "daj pokój Krycha, tego to ja bym świniom nie dał, to na sprzedaż jest,
> tutaj mamy warzywa dla siebie - proszę bardzo weź ile chcesz".

Ale powiedziałeś wioskowej rodzinie, że to oszustwo i tak się nie
robi, prawda?

--
s i w a

860. Data: 2006-02-14 13:35:06

Temat: Re: obowiązki dzieci w domu ... [OT]
Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek" <r...@z...net> napisał w wiadomości

> Czyli to, że głównym powodem robienia przetworów,
> czy gotowania w domu jest szukanie oszczędności.
Bo ci, co robią przetwory, rzucają się na tanie owoce i warzywa, a
zapominają jeszcze, że oprócz cukru czy innych dodatków, do kosztów
wyprodukowania onych przetworów należy dołożyć koszt prądu lub gazu. Oraz
ewentualnie własnej robocizny. Ja pracuję w domu, mam niezły zawód i niezłe
zarobki. Gdybym miała na 2-3 dni w lecie przerwać pracę zarobkową i oddać
się produkcji przetworów - co jest jak wiadomo czasochłonne - to byłyby to
jedne z droższych dżemów ;-)
Moja teściowa tak miała, że produkowała przetworów w ilościach hurtowych, bo
warzywa tanie na rynku albo znajomi coś z działki podrzucą. A potem nie miał
kto tego zjadać, bo ileż można, i rozdawała po znajomych. No to zrobiliśmy
jej podsumowanie finansowe i zrezygnowała z tej produkcji seryjnej.
To tak na marginesie całej dyskusji

Pozdrawiam
Magdalena

przebranie - puchatek