Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.internetia.pl!news.astercity.net!news.aster.pl!not-for-ma
il
From: "Agnieszka" <a...@z...net>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
References: <gb0jsa$rgb$1@news.onet.pl> <48d3d5f8$0$12236$f69f905@mamut2.aster.pl>
<gb0mkn$3eu$1@news.onet.pl>
Subject: Re: odrabianie lekcji
Date: Fri, 19 Sep 2008 19:37:14 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
Lines: 61
Message-ID: <48d3e34c$0$12163$f69f905@mamut2.aster.pl>
NNTP-Posting-Date: 19 Sep 2008 17:37:16 GMT
NNTP-Posting-Host: 62.121.95.81
X-Trace: 1221845836 mamut2.aster.pl 12163 62.121.95.81:63131
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:39270
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:gb0mkn$3eu$1@news.onet.pl...
> Agnieszka pisze:
>
>> Jakie to są zadania?
>> Pamiętam, że my też mieliśmy zadawane po kilka zadań, ale nigdy ich
>> zrobienie nie zajmowało 4 godzin.
>
> Różne, np krzyżówki matematyczne, zadania z treścią itd. Nie siedzi nad
> sama matma, ma dodatkowo zadane z polskiego, niemieckiego, przyrody i
> historii. Plus kartkówka z angielskiego we wtorek, to przykład z dzisiaj.
> Ma też lekturę do przeczytania, ale zastanawiam sie kiedy?po nocy. O 19
> jest tak zmęczony, ze gapi się jak sroka w gnat w cyferki
A możesz się konkretniej rozpisać, co miał dziś zadane z poszczególnych
przedmiotów?
Obserwujesz go przy odrabianiu? Faktycznie siedzi tyle godzin i odrabia? Czy
siedzi i patrzy w ścianę, a po 4 godzinach siedzenia jest zmęczony? Każdy by
był ;-)
Jest kilka typów, co jest nie tak:
- może faktycznie nauczyciele zadają za dużo, ale kurczę, my mieliśmy więcej
przedmiotów i dawaliśmy radę
- może nauczyciel jakiegoś przedmiotu olewa tłumaczenie/wyjaśnianie na
lekcji i dzieci po prostu nie mają wiedzy pozwalającej im odrobić zadanie
- może dziecko "nie łapie" przedmiotu i zwyczajnie siedzi nad lekcjami żeby
siedzieć
- może dziecku się nie chce i jak wyżej
- pewnie jeszcze parę rzeczy można wymyślić...
Z mojego podwórka
- Mama, tu jest pytanie o.... i ja nie wiem jak na nie odpowiedzieć
- Pani nie mówiła na lekcji?
- Nie.
- W podręczniku nie ma?
- Nie.
- W ćwiczeniach?
- Nie.
- Pokaż podręcznik.
Oczywiście było, ale trzeba było przeczytać cały tekst (pół strony) a nie
tylko 3 pierwsze zdania....
- Mama, pani kazała się nauczyć czytać po angielsku i tłumaczyć na polski (2
klasa).
- Jak to kazała się nauczyć czytać i tłumaczyć??
- No powiedziała, że na następnej lekcji będzie pytać i trzeba przeczytać
tekst i przetłumaczyć.
- Czytaliście w klasie?
- Nie.
- W ogóle??
- Nie.
Okazało się, że pani jest początkująca, dzieci jej nie słuchały i jako karę
wymyśliła to co powyższe, bo miała przerobić z dziećmi tekst na lekcji, ale
nie zdążyła...
Generalnie trzeba dobrze rozpoznać sytuację, dlaczego on tyle czasu siedzi
nad tymi lekcjami, powodów może być mnóstwo. Ja osobiście uważam, że jeżeli
dziecko odrabia lekcje dłużej niż 1, max 2 godziny to jest coś nie tak.
Agnieszka
|