Re: oliwa do maczania chleba-ma ktos przepis?

Data: 2005-07-12 08:31:21
Temat: Re: oliwa do maczania chleba-ma ktos przepis?
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de>

Anna 'Akna' Strzyżewska wrote:

> Pozwolę sobie zadać 2 pytanka:
> Po jakim czasie oliwa nabierze odpowiedniego aromatu ?(czosnek)
parę dni. Osobiście nie lubię czosnkowego smaku oleju czy oliwy i dodaję
takowy świeży, ale inni tak lubiom ;-)

> Dlaczego należy uważać na piperynę i kapsaicynę?
bo piperyna to jest alkaloid, który powoduje ostrość pieprzu a
kapsaicyna to samo w przypadku papryki. Oba alkaloidy są rozpuszczalne w
tłuszczu. W efekcie ta oliwa może wyjść ostrzejsza niż się chciało.

Waldek