Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.silweb.
pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!
newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.freenet.de!newsfeed01.chello.at
!newsfeed02.chello.at!news.chello.pl.POSTED!not-for-mail
From: "ksRobak" <k...@c...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia
References: <er25on$j4v$1@atlantis.news.tpi.pl> <euabsn$arg$1@inews.gazeta.pl>
<4608ded3$0$13182$f69f905@mamut2.aster.pl> <euassj$q41$1@inews.gazeta.pl>
<euatel$ssg$1@inews.gazeta.pl> <euav1q$6l6$1@inews.gazeta.pl>
<4608fa4a$0$13199$f69f905@mamut2.aster.pl> <eub3vg$so4$1@inews.gazeta.pl>
<4609014f$0$13190$f69f905@mamut2.aster.pl> <eub67a$8q7$1@inews.gazeta.pl>
<eubina$36b$1@inews.gazeta.pl> <eubjs6$87c$1@inews.gazeta.pl>
<460d4f86$0$13197$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev05c0$jaj$1@inews.gazeta.pl>
<46138c9a$0$13192$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev0f5h$7tm$1@inews.gazeta.pl>
<4613cae5$0$13191$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev0pp0$n4h$1@inews.gazeta.pl>
<4613d81a$0$13188$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev0rnr$3e0$1@inews.gazeta.pl>
<461414db$0$13203$f69f905@mamut2.aster.pl>
<78088$4614cfb0$57cef659$15928@news.chello.pl>
<SpARh.3426$5e2.1050@newssvr11.news.prodigy.net>
<461b90c8$0$13179$f69f905@mamut2.aster.pl>
Subject: Re: <oo>___ .~*
Date: Tue, 10 Apr 2007 21:52:22 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
Message-ID: <c318a$461beaf0$57cef659$25286@news.chello.pl>
X-Complaints-To: a...@c...pl
Organization: chello.pl
Lines: 52
NNTP-Posting-Host: 87.206.246.89 (87.206.246.89)
NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Apr 2007 21:52:16 +0200
X-Trace: c318a461beaf0f26b53fc25286
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:137437 pl.sci.fizyka:173794
pl.sci.psychologia:367834
Ukryj nagłówki
"ichbine" <i...@o...KROPKA.pl>
news:461b90c8$0$13179$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Nie odpowiedziałam, ponieważ odniosłam wrażenie że pan Robak sobie tego
> nie życzy, niech będzie spełniona wola jego.
> Ponad to, nie odpowiedziałam, ponieważ pan Robak nie odpowiedział na
> moje kluczowe pytanie. Ostatnimi czasu nudzi mnie chodzenie w kółko.
> Dyskusja może pójść dalej tylko dzięki odpowiedzi na moje pytanie,
> ponieważ jestem przekonana, że ujmuje ono istotę zdroworozsądkowego
> poglądu na dwoistość rzeczywistości. Podleganie woli jest ukrytym
> argumentem takiego dualistycznego poglądu. To go należy rozważyć, a nie
> operować na tym co z niego wyrosło.
>
> ichbine
Przejrzałem Droga Pani ten wątek i stwierdzam, że odpowiedziałem
na wiele Pani pytań m.in.
ichbine: kim zatem jesteś i czym widzisz?
ichbine: skąd ma Pan pewność, że rzeczywistość składa się z dwóch
równorzędnych substancji: człowieka, który istnieje i świata, który jest (?)
Z tekstu powyżej wynika, że nie odpowiedziałem w sposób zadowalający
na któreś pytanie, uznane przez Panią za kluczowe. Które to może być???
może to:
| Pan: Duch sterujący ciałem na jawie nie może robić wszystkiego
| bowiem na przeszkodzie stoją prawa jawy które SĄ. :-)
| Wnioskuje Pan z tego, że jeżeli coś nie podlaga woli nie jest
| świadomością, lecz światem.
| Dlaczego akurat podleganie woli, ma być tym czymś, co stanowi istotę
| świadomości?
Podałem Pani przykład, że we śnie mogłem skoczyć w dal i ani nie opadałem
ani się nie wznosiłem dopóki wolą nie zmieniłem trajektorii lotu.
Podałem Pani konkret, że na jawie taki lot nie jest możliwy bowiem siła
ciążenia powodująca opadanie - nie jest sterowana wolą.
Proszę zauważyć - JA nie uogólniam i nie piszę o cosiu lecz o konkretnej
fizycznej właściwości Świata - o sile powszechnego ciążenia.
Skąd Pani wywnioskowałaś, iż niby JA wnioskuję "że jeżeli coś nie
podlaga woli nie jest świadomością, lecz światem"?
Rozmawiamy o różnicy pomiędzy istnieniem a byciem.
Rozmawiamy o różnicy pomiędzy pieniędzmi rzeczywistymi, za które można
kupować w markecie a pieniędzmi wymyślonymi istniejącymi wyłącznie
w wyobraźni; a przykłady, które Pani podaję - mają pokazać tę różnicę.
Różnicę pomiędzy istnieniem a byciem, snem a jawą, wymysłem a realem.
Proszę zadać to pytanie, które ujmuje istotę zdroworozsądkowego poglądu
na dwoistość rzeczywistości.
Proszę również odpowiedzieć na moje pytanie:
czy za pieniądze istniejące w wyobraźni Kowalskiego można cokolwiek kupić? :)
Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
~>°<~
Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?
|