Re: <oo>___ .~*

Data: 2007-04-11 10:00:44
Temat: Re: <oo>___ .~*
Od: ichbine <i...@o...KROPKA.pl>

ksRobak napisał(a):
> "ichbine" <i...@o...KROPKA.pl>

> Przejrzałem Droga Pani ten wątek i stwierdzam, że odpowiedziałem
> na wiele Pani pytań m.in.
> ichbine: kim zatem jesteś i czym widzisz?
> ichbine: skąd ma Pan pewność, że rzeczywistość składa się z dwóch
> równorzędnych substancji: człowieka, który istnieje i świata, który jest (?)
> Z tekstu powyżej wynika, że nie odpowiedziałem w sposób zadowalający
> na któreś pytanie, uznane przez Panią za kluczowe. Które to może być???
> może to:

Dokładnie to.

> Podałem Pani przykład, że we śnie mogłem skoczyć w dal i ani nie opadałem
> ani się nie wznosiłem dopóki wolą nie zmieniłem trajektorii lotu.
> Podałem Pani konkret, że na jawie taki lot nie jest możliwy bowiem siła
> ciążenia powodująca opadanie - nie jest sterowana wolą.
> Proszę zauważyć - JA nie uogólniam i nie piszę o cosiu lecz o konkretnej
> fizycznej właściwości Świata - o sile powszechnego ciążenia.
> Skąd Pani wywnioskowałaś, iż niby JA wnioskuję "że jeżeli coś nie
> podlaga woli nie jest świadomością, lecz światem"?

Żartuje Pan sobie? To jest przecież ewidentne, proszę spojrzeć na
powyższą Pana wypowiedź jeszcze raz.

> Rozmawiamy o różnicy pomiędzy istnieniem a byciem.

Domniemanej, dualistycznej, wyrosłej na pewnym gruncie - bardziej
fundamentalnym, podstawowym, warunkującym JEST i ISTNIEJE.
Należy się cofnąć, w głąb.

> Rozmawiamy o różnicy pomiędzy pieniędzmi rzeczywistymi, za które można
> kupować w markecie a pieniędzmi wymyślonymi istniejącymi wyłącznie
> w wyobraźni; a przykłady, które Pani podaję - mają pokazać tę różnicę.

Widzę tą różnicę. Interesuje mnie natomiast PRZYCZYNA TEJ RÓZNICY, i nie
ontologiczna, substancjalne, lecz heurystyczna - związana z porządkiem
Pańskigo wnioskowania.

> Różnicę pomiędzy istnieniem a byciem, snem a jawą, wymysłem a realem.
> Proszę zadać to pytanie, które ujmuje istotę zdroworozsądkowego poglądu
> na dwoistość rzeczywistości.

Dlaczego mają istnieć dwa byty?

> Proszę również odpowiedzieć na moje pytanie:
> czy za pieniądze istniejące w wyobraźni Kowalskiego można cokolwiek kupić? :)

Nie można.
Świadomość to wyobraźnia?

> Edward Robak*
> Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
> ~>°<~
> Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?

ichbine