Re: <oo>___ .~*

Data: 2007-04-10 18:16:47
Temat: Re: <oo>___ .~*
Od: "patix" <e...@w...pl>

.
> Otóż to. Można tą oczywistość przyjąć, ale co ważniejsze za
> oczywistością tego poglądu stoi inny pogląd. Świadome jest to co podlega
> woli. Dlaczego akurat tak miałoby być?
> Dlaczego to SIĘ zakłada?
> Nie widzę żadnego za.

-------
bo go nie ma :))

jak Cie ktoś/coś (czego nie życzę) zepchnie z 30 piętra
to lecąc w dół bedziesz miała swiadomość ale to nie będzie
podlegać twej woli

jest odwrotnie - jeśli mamy świadomość to możemy potencjalnie
realizowac wolę (wola może sie przejawić tylko w tym co jest świadome)
Oczywiście świadomość nie wystarcza ale jest konieczna.

Natomiast z punktu widzenia poznawczego - widząc realizacje
woli przez kogoś możemy domniemywać ,że miał on świadomość
sytuacji w zakresie potrzebnym do realizacji tej woli.
Oczywiście to domniemanie bywa złudne - bo często jest to nie
jego wola ale coś co kreślamy np. jako automatyzm bilogiczny.
Czyli też wola - ale nie swiadomego osbnika - lecz np. biologiczna.

Nie widząc (domniemując) woli nie mamy pewności czy ktoś działa
świadomie ,czy jako nieświadomy automat. Z tąd można fałszywie
wnioskować (jak - można odczytać Twe dywagacje),że to wola jest
źródłem świadomości. Jest-ale jako przesłanka wnioskowania/poznania.

---------------

ale może jednak jest :))

Choć z innego punktu widzenia - po co nam świadomość jak nie byłoby
co z nią robić. Czyli można powiedzieć ,że bez woli -świadomość była
by zbędnym "wynalazkiem" i zanikła jak bezużyteczny "organ". Zatem
jeśli nie było by woli bazującej na świadomości to świadomość
byłaby niepotrzebna. I z takiego punktu widzenia pozostała nam
(lub wykształciła się ) świadomśc tylko tego co podlega naszej woli.
Oczywiscie podleganie to proces dynamiczny i to co dziś nie podlega może
jutro podlegać i odwrotnie. Zatem i zakres świadomości się zmienia podobnie
jak i zakres wynikającej z niej woli.

te banały - napisałem dlatego ,że nie widzisz żadnych za :))
ja widze jak zwykle i za i przeciw - czyli dualizm w
pełnej krasie

oczywiście to wszystko będzie inaczej wyglądać jeśli zaczniemy
od tego ,że pierwotna jest świadomość :)))
Ale konkluzje będą podobnie dualistyczne - czyli nie wiele warte.

Zawsze trzeba coś założyć lub podziękować "logice" :))

pozdrawiam
patix