ostrygi - pomozcie, prosze!

1. Data: 2003-01-26 18:47:33

Temat: ostrygi - pomozcie, prosze!
Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wlasnie udalo mi sie kupic (niby-) swieze ostrygi w skorupach. Jest to moje
pierwsze spotkanie z ostrygami od strony kuchni (inne randez-vous z
ostrygami mialem w morzu i raczej od strony talerza ;-). Prosze, poradzcie
mi jak je przyrzadzic, aby nie bylo to za bardzo skomplikowane, a z drugiej
strony, zeby danie to sprawilo, zebym czesto tesknil z ostrygami ;-)
Licze na Wasza pomoc i w gory bardzo dziekuje.

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2003-01-26 19:32:04

Temat: Re: ostrygi - pomozcie, prosze!
Od: b...@g...pl (Katarzyna Nowak) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strony, zeby danie to sprawilo, zebym czesto tesknil z
ostrygami ;-)
> Licze na Wasza pomoc i w gory bardzo dziekuje.
No to przepis szefa kuchni z hotelu chyba marriott:-) ale dosc
skomplikowane chyba;-) Mimo to podaje, moze cos ci sie z tego
przyda?
Otworzyć 4 ostrygi. Każda z nich będzie przyrządzona w inny sposób.
Aby przygotować pierwszą należy odparować wino do połowy objętości,
ostrygę zalać winem, nałożyć sos holenderski i zapiec na złoty
kolor, udekorować kawiorem. Z drugiej ostrygi wyjąć delikatnie jej
zawartość i panierować w sezamie, usmażyć na patelni. Do muszli
wlać ciepły sos sojowy i włożyć ostrygę w sezamie. Trzecią ostrygę
zapiec z serem blue cheese i udekorować ugotowanym szparagiem.
Cebulę, boczek, świeży szpinak usmażyć, dodać likier Ricardo. Farsz
nałożyć na ostatnią ostrygę. Posypać parmezanem i zapiec na złoty
kolor. Na talerzu nałożyć gruboziarnistą sól, następnie wszystkie
ostrygi.

------------ R E K L A M A ------------
Konkurs z nagrodami w nowym serwisie o zarządzaniu finansami osobistymi "Moje
finanse" w Elfin.pl! Powstał dzięki wsparciu NBP w ramach programu edukacji
ekonomicznej. Patronem serwisu jest bank BPH PBK SA.
http://www.elfin.pl/mojefinanse/

1. Data: 2003-01-26 20:01:12

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Nowak wrote:

> [...]
> nałożyć na ostatnią ostrygę. Posypać parmezanem i zapiec na złoty
> kolor. Na talerzu nałożyć gruboziarnistą sól, następnie wszystkie

Bardzo dziekuje! Juz sie rozplywam i zamieniam w.. smak ;-)
Tylko jeszcze nie wiem jak sie otwiera te ostrygi...
Malze gotuje sie i same sie otwieraja (albo nie), a ostrygi?

Dziekuje jeszcze raz i pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2003-01-26 20:11:14

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

Milej zabawy z otwieraniem: kiedy przyjzysz sie ostrydze z profilu, to
zauwazysz, ze jedna z pokryw muszli jest bardziej wypukla i ta strona uloz
ja do dolu, na plask, lewa reka przycisnij i trzymaj mocno i stabilnie.
Jezeli masz specjalny noz do otwierania ostryg, to postaraj sie wcisnac go w
miejscu, gdzie dwie czesci muszli sa ze soba zrosniete. To wymaga troche
wprawy. Otwierajac ostryge staraj sie nie uszkodzic muszli. Podetnij miesien
przyczepiony do skorup, i odlej wode z drobinami piasku. Spozyj surowa. TAKA
JEST NAJLEPSZA!!!
Poczujesz wspanialy smak morza. Wielu wielbicieli ostryg skrapia je cytryna
i posypuje swiezo zmielonym pieprzem.
Smacznego,

Dario

1. Data: 2003-01-26 21:09:45

Od: "Mike M" <m...@h...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Polecam spozycie bezposrednio z muszli ( po otwarciu i odlaniu
soku/pozostalosci dennych),
lekko skrapiajac cytryna i ciut pieprzu . Bardzo poprawia smak jezeli
ostryga jest zimna no i lekko wodeczki nie zaszkodzi.
Pozdrawiam,
Maciek

1. Data: 2003-01-26 21:24:50

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje za rady i za szczegolowy opis 'jak sie do nich dobrac' ;-)
Moze jednak sprobuje surowe, przynjmniej czesc.

Dziekuje wszystkim i pozdrawiam!

Nik

1. Data: 2003-01-27 20:28:32

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikodem Kuźnik wrote:

> [...]
> drugiej strony, zeby danie to sprawilo, zebym czesto tesknil z ostrygami
> ;-) Licze na Wasza pomoc i w gory bardzo dziekuje.

Jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomysly.
Poradzilem sobie z otwarciem muszli, ale rzeczywiscie wymaga to wprawy,
mysle, ze juz po 20-stej robilbym to calkiem sprawnie ;-)
Najpierw sprobowalem z cytryna i bialym pieprzem swiezo, grubo mielonym, ale
smak mnie nie oczarowal, bo nie wiedzialem czego sie spodziewac - czy sa
wystarczajaco swieze, zeby je w ten sposob skonsumowac. Mysle, ze 'au
naturale' zjem kiedys chetniej jesli bedzie to podane przez znace.
Natomiast pozostale opanierowalem w sezamie i smazylem krotko na glebokim
oleju. To mi bardzo, bardzo, bardzo smakowalo. Byly niesamowicie delikatne,
a ich stonowany maorski smak dodawla im pelni smaku. Przypomnialem sobie
'Miasto anilow' i ksiazki Hemingway'a ze smakiem ostryg w roli glownej.
Wszysktim polecam!

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2003-01-28 22:58:07

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> napisał:

[...]

Witam,

Zainspirowani smakowitymi poradami na grupie rowniez sprobowalismy
dzisiaj ostryg w wersji "naturalnej" - czyli surowe, skropione sokiem
cytrynowym i lekko posypane pieprzem. Smak? Hmmm Pierwsze wrazenie -
dziwny. Sporo klopotow sprawila gumowanta wysciolka muszli - czy ja sie
rowniez spozywa? ;) Natomiast samo "miesko" bardzo delikatne o morskim
smaku, rozplywjace sie w ustach. Ten rarytas na pewno wymaga czasu aby
sie w nim rozsmakowac...

1. Data: 2003-01-29 17:34:21

Od: b...@g...pl (Katarzyna Nowak) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
morskim
> smaku, rozplywjace sie w ustach. Ten rarytas na pewno wymaga

dobre sa panierowane w sezamie i smazone!

ostrygi - pomozcie, prosze!
Paluszki z krabów
tequila - kto pomoże?
tort z bitą śmietaną