Re: ostrygi - pomozcie, prosze!

From: "Dario" <D...@i...nu>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: ostrygi - pomozcie, prosze!
Date: Sun, 26 Jan 2003 21:11:14 +0100

Milej zabawy z otwieraniem: kiedy przyjzysz sie ostrydze z profilu, to
zauwazysz, ze jedna z pokryw muszli jest bardziej wypukla i ta strona uloz
ja do dolu, na plask, lewa reka przycisnij i trzymaj mocno i stabilnie.
Jezeli masz specjalny noz do otwierania ostryg, to postaraj sie wcisnac go w
miejscu, gdzie dwie czesci muszli sa ze soba zrosniete. To wymaga troche
wprawy. Otwierajac ostryge staraj sie nie uszkodzic muszli. Podetnij miesien
przyczepiony do skorup, i odlej wode z drobinami piasku. Spozyj surowa. TAKA
JEST NAJLEPSZA!!!
Poczujesz wspanialy smak morza. Wielu wielbicieli ostryg skrapia je cytryna
i posypuje swiezo zmielonym pieprzem.
Smacznego,

Dario