Strona główna Grupy pl.rec.dom piece , kotly, ogrzewanie - wszystko - utworzmy razem baze wiedzy o kotlach Re: piece , kotly, ogrzewanie - wszystko - utworzmy razem baze wiedzy o kotlach

Re: piece , kotly, ogrzewanie - wszystko - utworzmy razem baze wiedzy o kotlach

From: "Darek" <d...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: piece , kotly, ogrzewanie - wszystko - utworzmy razem baze wiedzy o
kotlach
Date: Fri, 21 Mar 2003 10:35:57 +0100

Witam !

Tak na początek to powiem ci że z problemem wyboru kotła nosze się już ok. 8
miesięcy. Dobrze że dałem sobie tyle czasu bo dobrze poznałem różne
stosowane technologie. Aczkolwiek jak widzisz nadal mam dylemat.

> Masz słuszne wątpliwości co do zakamieniania się płytkowych wymienników
> ciepła.

Nie wiem czy znasz wspomniany przeze mnie kocioł Saunier Duval model
"Izomax" - gdyby nie właśnie problem zakamienienia kupiłbym go bez wahania
za względu na wydajność (19,7 l/min c.w.u. o Delta T=30 stopni - to naprawde
mniej więcej tyle co ok. 100-120 litrowy zasobnik)

> Rozmawiałem ostatnio z instalatorem/serwisantem i dowiedziałem się iż we
> wszystkich kotłach dwufunkcyjnych (wszystkich producentów) z płytowym
> wymiennikiem ciepła tendencja do zakamieniania jest duża.

Czy rzeczywiście jest to pewne i takie oczywiste z tym zakamienieniem? Ja
niestety nie mam swojego zaufanego instalatora, chociaż sam wiem że woda u
nas jest jaka jest...

> Również w kotłach 2-funkcyjnych duże prawdopodobieństwo jest , iż po
jakimś
> upływie (1-3 lat ) zepsuje się zawór trójdrożny (przełączający z jednej na
> drugą funkcję). Z tych powodów odradzał mi kupno kotła dwu-funkcyjnego a
> zachęcał do rozwiązania z piecem jedno-funkcyjnym + zasobnik 80-100 litrów
> (3 osoby, 1 łazienka) gdzie nie ma płytowych wymienników tylko wężownice
> oraz nie posiadają zaworów narażonych na szybkie zepsucie.

Czy jesteś pewien że kocioł jednofunkcyjny z zasobnikiem nie ma zaworu
trójdrożnego? Mnie się zdaje, że musi on być żeby w ogóle woda mogła być
ogrzewana w zasobniku. Tak ja to rozumiem; no bo tak - woda ogrzewana jest
przez wężownicę, w której wodę kocioł musi podgrzać i właśnie zeby mógł ją
podgrzać musi się przełączyć poprzez zawór z ogrzewania grzejników.
Czy mam rację ???

> Propozycje wybrania rozwiązania kotła jedno-funkcyjnego+zasobnik
otrzymałem
> już od kilku osób (instalatorów, handlowców) i jak na razie jestem
> przekonany na to rozwiązanie, ale jeszcze zastanawiam się nad wyborem
> odpowiedniego /producenta/oszczędność zużycia gazu/cenę.

A powiedz co najczęsciej ci doradzano - jaki kocioł (producent) i jaki
zasobnik ? Jakie w ogóle bierzesz pod uwagę ? Którego wybrałbys a
następujących producentów jeśli chodzi o kocioł jednofunkc. z zas. 100 l.:
Junkers , Vaillant, Immergas ?

> Dowiedziałem się iż od strony zużycia gazu , kotły IMMERGAS są
> oszczędniejsze niż VIESSMANA (50 zł/miesiąc)

Gdzie zdobyłeś taką informację ?

A co powiesz na kotły dwufunkcyjne z wbudowanym zasobnikiem 40-60 litrów (w
zależności od producenta) zintegrowane w jednej obudowie (Beretta - model
boiler, Immergas - Zeus Maior, Ariston), w których c.w.u. też jest
podgrzewana przez węzownicę ? Słyszałem gdzies że jest to niezłe rozwiązanie
i bezpośrednio Gość chwalił mi się że wystarcza mu to na domek
jednorodzinny. Prawda czy fałsz?

Z niecierpliwością czekam na odpowiedź

D.