Re: poszukiwany przepis

Data: 2006-12-20 18:01:25
Temat: Re: poszukiwany przepis
Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

"Mono" <m...@w...pl> wrote in message
news:1166632680.039152.116400@80g2000cwy.googlegroup
s.com...

cherokee napisał(a):
> "kesser" <d...@g...com> wrote in message
s.com...
> Z dzieciństwa pamiętam zawsze na wigilię robiła moja babcia taką
> masę, którą nazywaliśmy pomatkowy.
> To chyba poma_d_kowy. ZTCP w starej kuchni polskiej był przepis na tort o
> takiej nazwie.
>
> pozdr
>
> cherokee

Kesser pisze... z dzieciństwa. Pewnie jako dzieciom kojarzyło się
toto bardziej z matką niż z pomadą, więc się nie czepiać.
Dziecię moje mawiało kiedyś - piekaczki, co okazało się pospolitą
rzodkiewką, a zapytane, jakiej piosenki uczyło się w przedszkolu,
odrzekło: Rasyskowy. Konia z rzędem temu, kto wie , co to za piosenka
Pozdrawiam Mono

Ja zawsze wiedziałem, o czym mówią moje dzieci - nie uczyłem ich języka
gliglińskiego, bardzo pięknie mówiły od początku.
Czasem tworzyły neologizmy z przypadku.
I tak moja mała córka zobaczywszy na wiosnę pierwszego trzmiela - tak
nazywała go w domu, w przeciwieństwie do dzieci z sąsiedztwa, które mówiły
"bąk" - przybiegła do mnie, wołając "trzpąk"...
Oczywiście poprawiła się z miejsca...