Re: prosba o przepis -gazeta Viva

Data: 2007-11-28 17:37:37
Temat: Re: prosba o przepis -gazeta Viva
Od: "Kasia M." <k...@W...onet.pl>

Ollla napisał(a):
> Ostatnio u fryzjera wpadła mi w ręce gazeta Viva!. Był tam przepis na
> "ciasto", (nie wiem, moze to była tarta?) z "wierzchem" z porów i z boczku.
> Niestety ponieważ gazeta nie była moja nie dysponuje tym przepisem, a bardzo
> chciałabym go wypróbowac. W internecie również nie udało mi się nic znalezć.
> Może ktos mógłby mi pomoc ?

Proszę bardzo:

Kruche ciasto na jesienne tarty
75 dkg mąki, 1,5 kostki masła, 3 żółtka, łyżeczka soli, łyżka cukru pudru
Z podanych składników szybko zagnieść palcami ciasto i pozostawić je na
dwie godziny w lodówce. Wyjąć, odstawić na 15 minut, żeby zmiękło.
Rozwałkować i wylepić ciastem 3 okrągłe formy o średnicy 26 cm. Piec w
temperaturze 180 st. C przez 10-15 minut.

Farsz porowy
2 duże pory, pół litra śmietany 36%, 6 jajek, 10 dkg tartego parmezanu,
łyżka masła, sól, pieprz
Odciąć zieloną część pora. Pozostały kawałek umyć, pokroić w krążki i
przysmażyć lekko na maśle. Wymieszać śmietanę z ubitymi widelcem
jajkami, tartym parmezanem, solą i pieprzem. Wyłożyć do formy na
upieczony kruchy spód. Zapiekać w temperaturze 140 st. C przez 30 minut.

Farsz z bekonem
30 dkg wędzonego boczku, mała cebula, pół litra śmietany 36%, 6 jajek,
10 dkg tartego parmezanu, łyżka masła, sól pieprz
Plastry boczku pokroić na kawałki. Zeszklić na maśle pokrojoną w piórka
cebulę, dodać boczek i chwilę smażyć razem, aż boczek się lekko
przyrumieni. Wymieszać śmietanę z rozbitymi widelcem jajkami, tartym
parmezanem, solą i pieprzem. Połączyć z usmażonym boczkiem i cebulą.
Wlać do formy na kruchy upieczony spód. Piec 3, minut w temperaturze 140
st. C.

Kasia