Re: proszę o rad

Data: 2003-10-23 15:42:33
Temat: Re: proszę o rad
Od: "Iris" <i...@g...pl>

olga <koty@[nospam].tintaonline.net> napisał(a):
> Koper oczyść z zielonych liści a resztę umyj i pokrój
> "piórka", cebulkę w drobną kostkę. W sporym rondlu
(od
> razu na całą potrawę) rozgrzej oliwę i wrzuć warzywa,
nie
> trzeba smażyć a tylko zeszklić, dodaj pokrojone w
kostkę
> piersi i poczekaj aż mięso zbieleje, wlej z pół
szklanki
> bulionu i podduś pod przykryciem aż koper zmięknie
(ale
> nie całkiem, ma być półmiękki), dosól do smaku. Teraz
> wrzuć ryż i zamieszaj, gotuj na małym ogniu aż
zacznie
> gęstnieć, dolej kolejną szklankę bulionu, znów
zamieszaj
> delikatnie i zostaw aż zacznie gęstnieć - i tak aż
ryż
> będzie miękki (ok 20-25 min), kontroluj podczas
gotowania
> smak, bo sól lubi "znikać" w tej potrawie. >

Bardzo przepraszam, ale zaprotestuje przeciw temu
przepisowi. Bylam przez pol roku na takiej diecie.
Wierzcie mi, musi byc ona dosyc rygorystyczna. Ale nie
ma co wydziwiac, szukac nowych potraw i przepisow. Jest
wiele pokarmow nadajacych sie do spozycia przy takiej
diecie. Jak juz niektorzy wspomnieli, nalezy przede
wszystkim jesc chude mieso i warzywa gotowane w wodzie,
czasem cos usmazonego saute bez tluszczu na patelni
teflonowej (np.schab bez jajka i panierki, drob) lub
upieczonego bez tluszczu np.w folii. Nalezy wykluczyc
wszystkie przyprawy typu pieprz, curry, papryka itd.
Uzywac tylko ziol, a i to nie wszystkich. Podobnie z
warzywami - tylko gotowane i tylko niektore. Na pewno
nie koper czy koperek. Nie cebula, nie kalafior, nie
brukselka, nie groszek czy fasola. Nie chodzi tylko o
prace watroby. Podczas zabiegu zostaly przeciete pewne
powloki i organy. Nie wolno uzywac potraw czy przypraw
powodujacych uczucie pecznienia i narazac chorego na
bol jak przy skrecie jelit. Sol tez nie jest wskazana.
A w kazdym razie wyjatkowo tylko. Swietnie sprawdzaja
sie jako substytuty soli i przypraw takie ziola jak
melisa czy bazylia. Pierwsza podstawowa rada
dietetyczna lekarza dla chorego po operacji pecherzyka,
powtarzana od lat: "ugotuj zupe na miesie, zupe niech
zje rodzina, a mieso zjedz sam".
To, ze dziadek schudl po zabiegu jest normalne. Jesli
bedzie jadl niewielkie porcje 5-6 razy dziennie,
przestanie chudnac, a gdy wroci do formy i normalnego
jadlospisu, przybedzie na wadze i najprawdopodobniej
przekroczy swoja poprzednia wage.
Bedzie dobrze:)
Iris