przyducha

11. Data: 2003-01-06 18:01:37

Temat: Re: przyducha
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
news:015701c2b516$6bbf43c0$a44c4cd5@d3h6c1...

> wspominalas o obfitych deszczach
> one mogly zmyc do wody jakies swistwo
> ktore zatrulo ryby

Mogly zmyc do wody duzo nawozow (sztucznych, rzecz jasna :-)),
ktore spowodowaly nadmierny rozrost glonow.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2003-01-06 20:42:32

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagoda" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> W każdym, nawet największym stawie może przytrafić się przyducha.
> Chyba w 2000 r w czerwcu, po deszczach, woda w stawie na Woli zrobiła się
> zielona i wszystkie największe ryby tzn półmetrowe szczupaki i ok. 4kg
> karpie wypłynęły na wierzch. Przyducha? Brak światła i glony to
spowodowały
> ?
> Staw ma około hektara, a ja ciągle się martwię, że może się to powtórzyć .
> Stosowany był TRIGGER 3 i Pertlenon, ale pomogły na krótko. Woda coraz
> gęściejsza od glonów. Czy jest jakiś sposób?

Moim zdaniem to wina deszczu;-)))Poważnie.Spłukał do stawu nawozy z
okolicznych pól,a te spowodowały gwałtowny zakwit glonów.
Najtańszą moim zdaniem metodą jest wapnowanie stawu - pomaga to
ustabilizować chemię w stawie.Oczywiście najlepiej jest wapnować na dno ,jak
woda spuszczona.Używamy wapna palonego(nawozowego) w ilości około 300kg/ha
.Bryły wapna powinny być dobrze rozdrobnione.
Można też wapnować z łodzi na wodę - po prostu szuflą .
Wapno palone powinno ustabilizować warunki chemiczne i zapobiec zakwitom
niektórych glonów.

W Waszym przypadku mogło mieć miejsce zatrucie obumierającymi glonami .Nie
typowa przyducha,ale wpływ obumierającej masy glonów i w związku z tym
obecność związków azotowych(w tym szkodliwego amoniaku) i brak tlenu
spowodowany utlenianiem tych związków .

--
rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

13. Data: 2003-01-06 21:46:08

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Można też wapnować z łodzi na wodę - po prostu szuflą .
> Wapno palone powinno ustabilizować warunki chemiczne i zapobiec zakwitom

:(
nie mozna Oldziu sugerowac zadnych metod chemicznych
bez prob wody
w dodatku w tak duzych dawkach naraz
:)

> [...]
> typowa przyducha,ale wpływ obumierającej masy glonów i w związku z tym
> obecność związków azotowych(w tym szkodliwego amoniaku) i brak tlenu
jesli brak tlenu to przyducha
na ktora zreguly sklada sie kilka czynnikow
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

14. Data: 2003-01-06 21:56:12

Temat: RE: przyducha-do specjalisty Tadeusza.
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Wykopałem w tym roku czwarty staw o powierzchni 2500m2 , zaczołem od
głebokości 180-kończąc na 80 cm.
Staw nie będzie zasilany z rzeki mimo że istnieje taka możliwość,chcę aby
eko-system sam się stworzył.
Obecnie w najgłebszym miejscu jest już 50 cm wody, wiosną zamierzam go
zarybić,czy obecnie powinienem zneutralizować go wapnem i jakie jeszcze
czynności powinienem wykonać przed zarybieniem.
Pozdrawiam Bogusław
p.s.
Jest jeszcze ściągniety od Ciebie w kształcie serca taki mały piąty o
pow.300m2 na złote rybki.

15. Data: 2003-01-06 22:48:59

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

No cóż w praktyce nikt w gospodarstwach stawowych nie bada co chwilę wody w
każdym stawie.Po prostu wapnowanie należy do normalnych zabiegów
pielęgnacyjnych.
Co do dawki ,to moim zdaniem jest to mała dawka ;-))
W wapnowaniu odkażającym stosuje się od 750 kg/ha do 2000 kg/ha .
A napisałem to poprzednio gdyż myślę,że staw Jagody i Sylwka nie był
wapnowany od lat ;-))) Ale oczywiście jak się chce to można zrobić testy
wody przedtem ,tylko kto je potem zinterpretuje ? ;-))))

16. Data: 2003-01-06 23:55:39

Temat: Re: przyducha-do Tadeusza.
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

17. Data: 2003-01-07 00:33:49

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Tadeusz Smal

> [...]
> muliste lub torfowe to wlasnie teraz jest okazja i pora nawiezienia na lod
> przyczepy czy dwoch grubszego zwiru i przygotowanie im krzeslisk

Faktycznie dno jest muliste w 2 stawach w trzech sam torf.
Sandacz był z narybku.
Rzeka to Moszczenica w miarę czysta.
Dzięki za wskazówki z tym żwirem.
Ten Twój krzeslisk- to nawet nie występuje w słowniku Wyrazów Obcych :-)
Pozdrawia z Gospodarstwa Rybackiego z Parku Krajobrazowego Wzniesień
Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

18. Data: 2003-01-07 00:48:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2003-01-07 05:08:34

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w ilosci okolo 10 kg/ha
> :)
> jak przemnozysz daje to okolo 70 kg na hektar wody rocznie

No więc usciślając ja proponowałem 300 kg/ha a nie 700 .
Można to rozbić na 2-3 dawki w ciągu roku.
Poza tym ponieważ nie pamiętałem dawki opieram się na "Chów ryb w stawach"
.Jeszcze jedno - pamiętaj że Polaska to taki kraj w którym na nic nie ma
pieniędzy i dawki nawozów np. często się zmniejsza z oszczędności,a rybactwo
do zasobnych dziedzin gospodarki ostatnio nie należy.
Aha zajrzałem jeszcze do "Intensywnej produkcji ryb" :"zdolnosć buforującą
wody można poprawić przez wapnowanie (dawka roczna 500-1000 kg CaCO3/ha lub
połowa tej ilości przy użyciu CaO) ".
W "Hodowli ryb w stawach" dawka jednorazowa to 1-2 q CaO/ha .Z tym,że można
to powtarzać.

> [...]
> a pozniej zamiast wkladania skalek wapniowych czy torfu jak u siebie
> zadysponowal bys worek wapna lub siarczanu miedziowego

Zrobić testy może każdy-są do dostania w każdym sklepie zoo.Ale z
interpretacją już gorzej-to nie akwarium i choćby taki odczyn już może być
całkiem zaskakujący dla każdego akwarysty.
Widzisz z siarczanem bym uważał - z tego co pamiętam potrzebny by był mały
przepływ w stawie ,a nie wiem czy Jagoda może taki zrobić .

20. Data: 2003-01-07 15:43:15

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Rzeka to Moszczenica w miarę czysta.
> Dzięki za wskazówki z tym żwirem.
> Ten Twój krzeslisk- to nawet nie występuje w słowniku Wyrazów Obcych :-)
hehe
wydaje mi sie
ze to prawidlowe staropolskie wyrazenie
KRZEŚLISKO to po nowemu tarlisko
:)
sandacz to przyklad ryba litofilnej
skalda on ikre na takim twardym piaszczysto-kamienistym dnie
(na glebokosci okolo 1,8 - 2,5 metra)
:)
inne rodzaje krzeslik tzw roslinnych
wykonuje sie z roslin odpornych na gnicie ( trzcina , korzenie turzycy,
galezie iglakow)
ktore w zaleznosci od gatunkow dla ktorych sie je robi
albo kotwiczy sie kamieniami do dna
albo zawiesza w toni przymocowane gora do jakiejs np drewnianej ramy
:)
jakkolwiek takie konstrukcje maja na celu glownie ulatwic rozrod
to jednoczesnie mozna dzieki nim rowniez kontrolowac poglowie ryb w stawkach
niszczac naprzyklad ikre niepozadanych gatunkow ( szczupaki,okonie, karasie)

> Pozdrawia z Gospodarstwa Rybackiego z Parku Krajobrazowego Wzniesień
> Łódzkich.
> Bogusław Radzimierski.
> www.ogrod-botaniczny.pl

:)