Re: psychotropy - karbamazepina

Data: 2002-07-30 22:20:56
Temat: Re: psychotropy - karbamazepina
Od: "Ewa" <e...@p...gazeta.pl>

Trochę danych:

Rozpoznanie: psychoza maniakalno-depresyjna. Agresja fizyczna i słowna.
Ciągłe pobudzenie, częste napady lęku, histerii. Strach przed światem
zewnętrznym; nie wychodzi z domu.
Pacjentka po udarze mózgu - 1995 (w miarę sprawna, lekki niedowład prawej
strony), 53 lata, wycięta macica i przydatki.

Od rozpoznania choroby psychicznej (1997 - niestety nie znam na razie
szczegółów wcześniejszej farmakoterapii), mimo trzykrotnej hospitalizacji -
do dziś praktycznie stan bez poprawy. Wprawdzie "biegunowość stanu znacznie
zmniejszona" (dokładnie cytuję psychiatrę), jednak wciąż utrzymują się ostre
stany depresyjne, lęki, histeria, agresja.

Marzec 2001 - styczeń 2002 - Haloperidol, Pridinol, Tisercin.
Od marca 2002 do chwili obecnej - Tegretol, Rispolept, czasem Hydroxyzyna.
Był w międzyczasie również Depakine (przyjmowany z Rispoleptem)
Po niedzielnej wizycie lekarz sugeruje powrót do Haloperidolu...

Co robić??? :( Stany lękowe, histeria i depresja - są naprawdę znacznie
natężone.
Mimo moich i rodziny nalegań na psychoterapię, mama stanowczo od kilku lat
odmawia.

Ewa