Re: rehabilitacja połamanej łąkotki przyśrodkowej kolana

From: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: rehabilitacja połamanej łąkotki przyśrodkowej kolana
Date: Mon, 3 Jul 2006 13:47:54 +0200

Dnia 3 Jul 2006 02:06:39 -0700, Polski pacjent napisał(a):

> powinno się robić USG, choć tutaj wypowiadali się przeciwnicy USG,
> twierdząc, że w kraju jest tylko kilku specjalistów od takich
> badań. Miałem podobną kontuzję do Twojej i skierowanie na USG od
> ortopedy, który wpierw mnie obmacał i stwierdził, że "na oko" nie
> wie co mi właściwie jest.

U mnie bylo inaczej. Wpierw ortopeda powiedzial, ze jest to wg niego
uszkodzenie lakotki. Dal skierowanie na USG. Na USG doktor powiedzial ze
uszkodzenia nie widzi. Ale nie powiedzial: "Nie widze uszkodzenia, wiec
wysle pania na rehabilitacje". Powiedzial: "Nie widze uszkodzenia, ale
badanie kliniczne na to wskazuje (tez macal mi ta noge i krecil, zginal).
Niestety kolejki na operacje sa dlugie wiec skieruje pania na
rehabilitacje".

> Lekarz na pewno powiedział Ci to samo co i mnie: USG wskaże co się
> dzieje, a później albo operacja albo rehabilitacja.

Ten co kierowal na USG faktycznie cos takiego powiedzial.
No i podejrzewam ze sa po prostu takie procedury. Jakby co - to nie
widzial. A ja juz faktycznie nie wiem czy nie widzial czy nie chcial
widziec. I nie wiem co wpisal w karcie.

> Nie przesadzaj z teorią w internecie. Lepiej słuchać się lekarza.

Moja mama sluchala lekarza i ma przez to powazna chorobe serca. Moj tato
sluchal lekarza i ma przez to niesprawna reke. I nie chodzi o gdybanie lecz
o oczywiste zaniedbanie przez lekarzy. Siostrzeniec ufal chyba z 50
lekarzom do ktorych chodzil prawie od urodzenia do 25 lat z nerkami.
Dopiero w tym wieku ktoremus z nich chcialo sie spojrzec lepiej na zdjecie
i zauwazyc ze nerki sa zrosniete. Opowiadac dalej?

Artykuly w internecie oczywiscie bywaja tendencyjne i glupie. Ale ten
wyglada madrzej niz to co mowil pan doktor od USG.
Chociaz w dziwny sposob polecaja leki przeciwbolowe.

> Zaufaj mu. Oglądał pewnie tysiące kolan i wie co mówi. Podpisał
> się na wyniku więc jest odpowiedzialny za diagnozę i dalsze
> leczenie.

No wez mnie nie rozsmieszaj juz, bo mam dosyc czarnego humoru.

> Hmm... zadałaś to pytanie ortopedzie do którego poszłaś z wynikiem
> USG? I co on na to?

Ortopeda robil USG.
Odpowiedzial: "Moze sie to jakos na rehabilitacji ulozy."

> Pisałem o tym w pierwszym wątku, zacytowałem wtedy wynik badania
> USG. Jak dotąd przez własną głupotę nie zgłosiłem się z
> wynikiem do ortopedy, ale od tego, który robił badanie usłyszałem,
> że nie potrzebuję operacji, wystarczy rehabilitacja. Nie czuję
> bólu, czasami strzykanie, zamierzam w wakacje powalczyć z nogą i
> wówczas napiszę Ci co i jak. Generalnie chodzi o naderwaną
> łękotkę i ścięgno.

Ojejku... no to Ci zycze, abys mogl jeszcze dlugo sie ta noga poslugiwac.
Z tego co mi tutaj pisano, powienes sie nastawic na uszkodzenie stawu,
jesli nie od razu to za pare lat.

> Jestem ciekaw jak można się zapisać na bezpłatne zabiegi, czy czeka
> się miesiącami na wizytę, czy może lepiej pójść na rehab.

Mnie lekarz od USG skierowal, napisal na skierowaniu co ma byc zrobione,
zapomnial dodac takie szczegoly jak to ze jest to pilne, jakie cwiczenia
itp., powiedzieli mi tam (tydzien temu) ze zapisy sa na 17 lipca, ale mnie
wepchneli w kalendarz i chodze juz tydzien.
Jesli zdobedziesz skierowanie, to się idzie tam gdzie się takie
rehabilitacje odbywaja (pewnie w szpitalu, jak u nas) i przyjmuja bez
problemu. Tylko postaraj sie zeby lekarz zaznaczyl ze to pilne.

Sprobuje jutro zapytac jak wyglada z takim czyms prywatnie.

Dawno sobie to kolano uszkodziles? Slyszales w momecie skrecenia trzask? Ja
slyszalam :(

--
Sabina