Re: ruszający się ząb...

From: "Uchatka" <k...@s...pam.szczecin.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: ruszający się ząb...
Date: Mon, 19 Feb 2007 22:33:39 +0100

Z pochopną decyzją dot. leczenia kanałowego na razie bym się wstrzymała, bo
wedle tego co mówisz ząb reaguje na test chlorkiem etylu ( wykazuje dodatnią
reakcje na badanie zywotnosci) .Osłabiona, w stosunku do normalnej, reakcja
moze byc efektem urazu (np. wynaczynionej krwii która uciska na nerwy) ale
nie jest koniecznie powiedziane ze dojdzie do obumarcia zęba .Zalecam
kontrolę zywotnosci zeba przez kilka najblizszych tygodni przynajmniej raz w
tygodniu kontrolne zdjecie rtg za 3 , 6 i 12 m-cy.
A tak przy okazji nie zgadzam się z opinia ze ząb po leczeniu kanałowym do
niczego sie juz nie nadaje...ale to juz zupełnie inna historia ;)
Jeżeli ruchomość zęba jest znaczna, mozna go unieruchomić szyna przyklejana
po wewnętrzej stronie zębów ale nie na dłuzej niz na 1-2 tygodnie ( dłuższe
unieruchomienie grozi trwałym zrostem kości z zębem).Sposobów szynowania
jest bardzo wiele najprostszy to szyna z materiału kompozytwego czyli tego
samego z którego wykonuje sie "plomby światłoutwardzalne"
Użytkownik "shia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Przy niewielkiej ruchliwosci nie ma to raczej znaczenia... Ale oczywiscie
> nie zaszkodzi usztywnic zab, ktory dzieki temu bedzie mniej podatny na
> dalsze urazy i "rozchwiania", gdy np. sie zapomnisz i cos nim ugryziesz...
> Generalnie nie jest to jakies niezbedne, ale nie zaszkodzi : ) Choc troche
> dziwnie z tym paskiem twoja dentystka chce zrobic, ja raczej slyszalam (i
> mialam tak robione), ze sie usztywnia zeby za pomoca specjalnej metalowej
> szyny... Ale moze do jednego zeba byloby to zbyt drastyczne ; )
>
> pozdrawiam, shia

It has removed 1681 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!