Re: ruszający się ząb...

From: "shia" <j...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: ruszający się ząb...
Date: Mon, 19 Feb 2007 23:17:56 +0100

>Zalecam kontrolę zywotnosci zeba przez kilka najblizszych tygodni
>przynajmniej raz w tygodniu kontrolne zdjecie rtg za 3 , 6 i 12 m-cy.

Musze powiedziec, ze to badanie zywotnosci zeba jest, za przeproszeniem, do
d* ; ) Mnie badano w ten sposob zeby i z badania wynikalo, ze zeby sa zywe,
a byly calkiem martwe, o czym sie przekonalam na 100% niedlugo pozniej
podczas leczenia kanalowego. Wiec w sumie nie wiem po co to badanie, ale
moze ja bylam po prostu jakims przypadkiem szczegolnym... ; )

> A tak przy okazji nie zgadzam się z opinia ze ząb po leczeniu kanałowym do
> niczego sie juz nie nadaje...ale to juz zupełnie inna historia ;)

A to ciekawe, bo z tego co wiem, to zeby po takim leczeniu (czyli martwe)
traca elastycznosc i robia sie przez to bardzo kruche, slabe, i predzej czy
pozniej po prostu, mowiac wprost, sie rozpadaja ; ) Takich zebow nie mozna
normalnie uzywac, bo sa za slabe, trzeba bardzo na nie uwazac, no i naprawde
latwo jest je uszkodzic (i sa brzydkie, ale to juz inna sprawa). Ale skoro
masz inne zdanie na ten temat, to jestem go bardzo ciekawa : )

> Jeżeli ruchomość zęba jest znaczna, mozna go unieruchomić szyna
> przyklejana po wewnętrzej stronie zębów ale nie na dłuzej niz na 1-2
> tygodnie ( dłuższe unieruchomienie grozi trwałym zrostem kości z zębem).

Mialam usztywniane zeby metalowa szyna przykrecona do zewnetrznej
powierzchni zebow na kilka tygodni, i nic sie na szczescie zlego nie stalo.
Ale to byl metal, a nie ten specjalny kompozyt, wiec moze dlatego tutaj
mozna o wiele dluzej uzywac tej szyny bez szkody dla pacjenta. Ale poki zab
sie bardzo nie rusza, to nie ma potrzeby dodatkowego go usztywniania.

pozdrawiam, shia