rzodkiew

21. Data: 2015-06-20 08:41:24

Temat: Re: rzodkiew
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-06-20 01:00, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

m=&dirids=1&ver_id=1792&lp=1&QI=!C1E27C2AA55AFACDF3B
AC71B9B8A7D37-4

> Bób -- Mózgowi jest niedobry, dziwne sny nań przywodząc.
>
> Dobranoc Państwu,
> -- Jarek

Też już jadłam.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

22. Data: 2015-06-20 10:23:12

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-20 o 08:41, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-06-20 01:00, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

m=&dirids=1&ver_id=1792&lp=1&QI=!C1E27C2AA55AFACDF3B
AC71B9B8A7D37-4

> Też już jadłam.

Taka miedniczka młodego, ugotowanego bobu, lekko posolona i popieprzona
z dodatkiem 4-ch sześciopaków piwa i kilku (z ilością nie przesadzać,
bądź zwiększyć ilość bobu i piwa) przyjaciół, w czerwcowy ciepły wieczór
doskonale wpływa na urzeźbienie kory mózgowej...
pozdr
Stefan

23. Data: 2015-06-20 11:25:31

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kapusta biała ....
> Wzrok mdły i ciemny czyni, przeto uczeni mają się strzec jej używania.
> ...Dzieci często jej używając szybko rosną.

Sok z surowej kapusty ma za dużo jodu.
Dodatkowo ma jakieś substancje źle wpływające na tarczycę, jednak
rozkładające się pod wpływem gotowania, zwłaszcza w odkrytym naczyniu, lub
pod wpływem kiszenia.
Ztąd te właściwości (zła na oczy i pobudzająca rośnięcie).
No i oczywiście daje z tej pszyczyny wiele bąbli, zwłaszcza młoda, dlatego
najlepiej ją jeść dopiero od wżeśnia.

Ma i dobre właściwości: dobże ugotowana ma właściwości lecznicze np na
jelito grube.
Starozytni Egipcjanie uważali ją za lekarstwo na wszystko.
Jak nie ozdrowiał po soku z kapusty należało dobić.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

24. Data: 2015-06-20 13:12:19

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> "Nadmiar smutku się śmieje, nadmiar radości płacze".

Zatem patrzeć potrzeba. Dobrze radzą.

> O! reprint, czy oryginał?

U kogoś w domu na półce się natknąłem. Książka nie tak znowu stara
i nie tak znamienita, by ktoś reprinty robił. Co innego "Przewodnik
do oznaczania roślin w Polsce dziko rosnących" tegoż autora -- ta
doczekała sie mnóstwa wydań, aż po lata całkiem niedawne. Mam nawet
jedno z nich w domu.

Jarek

--
radość o poranku
smutek gdy się zmierzcha

25. Data: 2015-06-20 13:15:06

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Też już jadłam.

No to po ptokach, jak mówią.

Kupiłem kilka dni temu kolendrę w torebce. Teraz myśl mnie naszła taka,
by nasionka w rondel wrzucić, gdy cebula w nim się dusić będzie. Bowiem:
Cebula -- Pamięć wątli.
Kolendra -- Pamięć posila.

Zobaczymy, czy od takiej mikstury człekowi całkiem we łbie się nie pomiesza.
Żebym tylko wcześniej nie zapomniał zalać czymś ziela krwawnika -- wódka
z niego pamięć ostrzy. Już ja zadam bobu temu zielsku czarodzieskiemu!

Jarek

--
Kurza noga -- Sprośne sny oddala.

26. Data: 2015-06-20 13:32:40

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> U kogoś w domu na półce się natknąłem. Książka nie tak znowu stara
> i nie tak znamienita,

XIX w.
by ktoś reprinty robił.

E, są reprinty mniej znamienitych.

Co innego "Przewodnik
> do oznaczania roślin w Polsce dziko rosnących" tegoż autora -- ta
> doczekała sie mnóstwa wydań, aż po lata całkiem niedawne. Mam nawet
> jedno z nich w domu.

Ja też.
--
B.

27. Data: 2015-06-20 14:15:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> E, są reprinty mniej znamienitych.

Przy dzisiejszych możliwościach technicznych zrobienie reprintu, to żaden
problem. Choćby z tego PDF-a -- na pierwszy rzut oka widać, że się nadaje.
Ale czy dzisiaj są jeszcze chętni na reprinty?

--
Jarek

28. Data: 2015-06-20 14:53:07

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> Przy dzisiejszych możliwościach technicznych zrobienie reprintu, to żaden
> problem. Choćby z tego PDF-a -- na pierwszy rzut oka widać, że się nadaje.
> Ale czy dzisiaj są jeszcze chętni na reprinty?

Lubię starocie i jeśli nie ma możliwości kupienia oryginału, kupuję
reprinty. Ale czy jest na tyle więcej takich, by to było opłacalne? Nie
wiem.
--
B.

29. Data: 2015-06-20 15:51:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Lubię starocie i jeśli nie ma możliwości kupienia oryginału, kupuję
> reprinty. Ale czy jest na tyle więcej takich, by to było opłacalne?
> Nie wiem.

Są drukarnie cyfrowe sprzężone z liniami introligatorskimi. Wysyła się
PDF, a po chwili jest już gotowa książka. Kurier może ją dostarczyć
nawet następnego dnia. Cenowo wygląda to tak, że za produkcję książki
w nakładzie jednego egzemplarza można zapłacić mniej, niż jej typowa
cena w księgarni. Zresztą wydawcy niskonakładowych książek naukowych,
które nie sprzedają się na pniu w jeden dzień, tylko schodzą równo
przez kilka lat -- oni przewżne tak robią. Zamawia się najwyżej kilka
egzemplarzy, gdy pojawiają się chętni. Oprawa raczej miękka, ale nie
do odróżnienia od offsetu. Jeśli nakład troszkę większy, kikadziesiąt
egzemplarzy przynajmniej, to moi zaprzyjaźnieni drukarze ręcznie robią
sztywne oprawy ze wszystkimi regułami tej szlachetnej sztuki.

--
Jarek

30. Data: 2015-06-20 17:16:07

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-19 23:59, Ikselka pisze:
> [...]
ioHoAQ&gws_rd=ssl#q=szatkownica+zelmer

> Bo to trzeba podczas "kręcenia" sprytnie łopatką (miękką, żeby przypadkiem
> się nie zablokowała) wygarniać wiórki marchwiane z tego kręcącego się bębna
> trącego.

Dawno już nie "kręciłam", to w tej chwili nie wiem co i jak. Jak bedę
stosowała to zobaczę co się da zrobić.

> http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
=spr%C4%99%C5%BCyna+do+maszynki+do+mi%C4%99sa&bmatch
=seng-v6-sm-isqm-2-default-0615
> :-)

Dzięki, kupiłam teraz, ale w ciemno (niby wygląda tak samo), bo nie chce
mi się szukać papierów od tej maszynki. Już z 15 lat ona chyba ma :-)

--
animka

Jakie mleko się bardziej pszypala: hude czy tłuste?
Niby kuchennie, a jednak psychologicznie :-)
Grupę uważam za zamkniętą 3-|
Re: Śmietana 36%
Re: Śmietana 36%