Re: salatka - ocet winny

Data: 2001-11-12 18:49:12
Temat: Re: salatka - ocet winny
Od: "cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl>

> Kupilam sobie wlasnie butelczyne octu winnego, bo jakos czesto natrafialam
> na ciekawe salatki z udzialem octu, ale zawsze mi go brakowalo. Teraz szukam
> w archiwum i jakos wcale nie moge znalezc niczego ciekawego.
>
> Macie jakies sprawdzone propozycje?
> --
> Agnes
> http://www.koneser.pl

Jest cala masa przepisow z uzyciem octu winnego. Najlepszy jest oczywiscie
balsamiczny. Baza i podstawa to oczywiscie winegret, gdzie octem zastepuje
sie sok z cytryny. Jak sie robi vinegret znajdziesz w kazdej ksiazce
kucharskiej. Potem mozesz eksperymentowac dodajac do tego klasycznego
przepisu inne skladniki a wiec rozne ziola (swietny w tym wypadku jest
estragon ale rowniez i inne). Niezlym pomyslem jest dodanie do winegretu
odrobiny niodu. Najprostsza zas salatka z uzyciem samego octu to rozmaite
wersje niemieckiej kartofelsalat. Najprostsza sklada sie z soli pieprzu.
octu oraz ziemniakow. Potem mozna wprowadzac inne skladniki jak chocby jajko
na twardo czy kapary.
Czarek