schab inaczej

1. Data: 2004-12-02 12:04:15

Temat: schab inaczej
Od: "ata" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Własnie pzrestudiowałam co mozna zrobic z kotletem schabowym i w zwiazku z
tym mam pytanie,
jakies pomysly na pieczeń ze schabu?

Ja znam tylko jedna, pieczony schab, ktory pozniej nacinam i wkladam zolty
ser i zapiekam, dobre to ale mam dosc pokazna porcje tego schabu i jakos nie
mam ochoty po rz kolejny tego samiego piec.
Bede wdzieczna za pomysły.

1. Data: 2004-12-02 12:14:25

Temat: Re: schab inaczej
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ata" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich
>
> Własnie pzrestudiowałam co mozna zrobic z kotletem schabowym i w zwiazku z
> tym mam pytanie,
> jakies pomysly na pieczeń ze schabu?

Moj ulubiony - przepis Joanny Duszczynskiej:
http://www.jduszczynska.republika.pl

Schab ze śliwkami faszerowany polędwicą...
Potrzebujemy:
schab wieprzowy, należy kupić dość gruby;
polędwiczkę wieprzową - również grubą i tej samej długości co schab;
śliwki suszone (kalifornijskie), rodzynki, czosnek, majeranek, vegetę lub
jarzynkę, pieprz czarny, miód - najlepiej spadziowy;
sałatę, ananasy, oliwki czarne.
Przygotowanie:
polędwiczkę nabijamy na długi ostry nóż tak aby aby zrobić w niej otwór -
jakby kieszonkę - rozkrawamy jak najbardziej, ale tak by jej nie rozciąć;
szykujemy śliwki w każdą w środek wkładamy pół ząbka czosnku, wpychamy w
środek polędwiczki śliwkę potem kilka rodzynek, i znowu śliwkę i tak
naprzemian aż polędwiczka będzie pełna nadzienia; obsypujemu polędwiczkę
pieprzem - ma być czarna; zawijamy ściśle w folię aluminiową i zamrażamy;
musi zamarznąć na sztywny kołek, żebyśmy mogli ją wsadzić w środek schabu;
schab rozkrawamy nożem wzdłuż - podobnie jak polędwicę, żeby nam powstał
rękaw; wsuwamy w środek polędwicę; nacieramy schab vegetą, obsypujemy mięso
majerankiem - ma być całe czarne; wkładamy do wyłożonej folią aluminiową
prostokątnej formy; polewamy po wierzchu miodem; zawijamy ściśle folię, tak
by schab był przykryty.
Pieczenie:
hmm... dwie godzinki będzie akuracik.
Jak podajemy?:
Wykładamy pieczeń na półmisek wyłożony sałatą. Naokoło kładziemy krążki
ananasa. Do dziurek wkładamy po trzy oliwki... Można obłożyć naokoło sałatką
owocową i rzucić na nią kilka czarnych oliwek...
Jakie sałatki lub surówki najbardziej moim zdaniem, do tej pieczeni pasują?
sałata ze śmietaną na słodko, sałatka z porów z ananasem
Ważne:
Należy upiec tej pieczeni dwa razy więcej niż nam się wydaje, że
potrzebujemy... Wszyscy będą prosić o dokładkę... mniam...

Koniec cytatu.

Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc

1. Data: 2004-12-02 12:25:22

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

ata wrote:
> Witam wszystkich
>
> Własnie pzrestudiowałam co mozna zrobic z kotletem schabowym i w
> zwiazku z tym mam pytanie,
> jakies pomysly na pieczeń ze schabu?

Jeszcze jeden przepis mi sie przypomnial, bardzo ciekawy.
Kawalek schabu ponacinac jak na kotlety (nie do konca), aby powstal taki
"grzebien". Mieso posolic, popieprzyc, ew. przyprawic wg gustu. Nastepnie w
szczeliny powkladac po plastrze boczku i plastrze sera zoltego. Schab
zawinac w folie i upiec. Kroic ukosnie do warstw (podobnie jak ciasto
metrowiec). Wychodzi bardzo smaczna pieczen i nie ma obawy, ze schab wyjdzie
suchy.

1. Data: 2004-12-02 12:27:01

Od: "ata" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

mniam mniam,troche zachodu ale wydaje sie bardzo bardzo smaczne, wielkie
dzieki

ata

1. Data: 2004-12-02 15:03:35

Od: "IN_" <izanin@WYTNIJ_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam wszystkich
>
> Własnie pzrestudiowałam co mozna zrobic z kotletem schabowym i w zwiazku z
Ja lubie chyba najprostsza z mozliwych wersji, ale raczej dla osob lubiacych
czosnek.
W kawal schabu wbijac ostry noz, w dziury wpychac cale zabki czosnku. Ilosc
zalezna od tego jak bardzo lubi suie czosnek. Ja daje duzo. Schab naciera
sie oliwa z przyprawami - tu rzecz gustu, kazdy lubi co innego, mozna sobie
kombinowac do woli. Zostawia w lodowce, co by nabral aromatu ziolek. Potem
do piekarniczka, podlewajac odrobina oliwy raz na jakis czas... po jakims
czasie na dole zrobi sie pyszny sosik, wiec podlewamy sosikiem. Piec
przykryty folia al., na sam koniec zdjac folie i zapiec przez moment.
Mozna jesc jak sie lubi. Na obiadek kroje w plastry grubosci kotleta i tak
zapiekam w sosiku, do tego ziemniaczki ...mniam.
A na sniadanko czy kolacje na kanapce lepszy niz wedlina. Pyszny z
chrzanikiem, z zurawinka czy borowka...

To wersja dla leniwych, bo tak na prawde nic ty nie trzeba robic. I wychodzi
zawsze i kazdemu... a czsneczek mniamusi... traci ten swoj ostry zapach, ale
nadal pozostaje pyszny.

Pzdr,
IN_(co by chciala miec czas na gotowania i chiala by miec komu gotowac...)

1. Data: 2004-12-02 15:31:27

Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> metrowiec). Wychodzi bardzo smaczna pieczen i nie ma obawy, ze schab wyjdzie

A ile taki schabik powinien sie piec w tej folii?
Aga

1. Data: 2004-12-02 15:44:11

Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga wrote:

> A ile taki schabik powinien sie piec w tej folii?
> Aga

Ok. 2 godz, min. 1 kg.

1. Data: 2004-12-02 18:10:58

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ata napisał:
> [...]
> ser i zapiekam, dobre to ale mam dosc pokazna porcje tego schabu i jakos nie
> mam ochoty po rz kolejny tego samiego piec.

Ja ostatnio na przyjazd taty zrobiłam taki schab.
Schab (tu mała komiczna sytuacja ;) - wymierzyłam swoje naczynie
żaroodporne i poszłam do sklepu, w którym poprosiłam 25 cm schabu :D -
nie pamietam ile to było wagowo).
2 słodko - winne jabłka
chrzan tarty (opcjonalnie)
szklanka soku jabłkowego
duża cebula
oliwa
przyprawy: sól, pieprz, majeranek

I teraz tak:
Schab nacinamy w paski, tak co 1 centymetr nie do końca docinając nożem
żeby powstał taki grzebień. W te przerwy daje troche soli i majeranku i
wcieram w mięso. Następnie w tę lukę wędruje odrobina chrzanu - tak pół
łyżeczki na każdą lukę i także wcieram. Następnie jabłka, ze skórką ale
bez gniazd nasiennych kroję w krążki i wkładam w luki w mięsie. Natępnie
związuję nitką cały schab żeby się nie rozlazł. Ściśnięty schab
nacieram oliwą, solą, pieprzem i majerankiem. Dalej schab ląduje na
patelni z rozgrzanym olejem albo plantą i się ładnie rumieni na złoto. W
tak zwanym między czasie nagrzewa się piekarnik do temperatury 180
stopni. Gdy mięso jest rumiane pakuję je do naczynia żaroodpornego, na
dnie którego znajduje się pokrojona w drobną kostkę cebula. Następnie
podlewam wszystko sokiem jabłkowym i duszę pod przykryciem ok. 50 minut.
Po upływie tego czasu naczynie zostaje odkryte żeby schab się jeszcze
raz ładnie zrumienił i jabłka przypiekły.

I powiem Wam całkiem smaczne to jest :)

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-12-02 21:33:48

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"walkie!" wrote:

> [...]
> Po upływie tego czasu naczynie zostaje odkryte żeby schab się jeszcze
> raz ładnie zrumienił i jabłka przypiekły.

Genialny pomysl! Dzieki, na pewno zrobie wkrotce, jak tylko mi sie indyk
skonczy:)))

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-12-03 09:51:45

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> mam ochoty po rz kolejny tego samiego piec.

Już to kiedyś podawałam, ale co mi tam, mogę jeszcze raz. Przepis bardzo
prosty, nie wymagający nacinania, związywania, robienia kieszonek,
nabijania, szpikowania itd itp.
Niezbyt gruby kawałek schabu natrzeć solą i grubo szałwią. Trzymać przez 3
dni na dole lodówki przyciśnięte (ja używam do tego kwadratowej butelki
napełnionej wodą) obracając na różne strony. Po czym upiec podlawszy nieco
wodą. Ja piekę w naczyniu szklanym, ale można w brytfance albo w rekawie,
tylko nie w folii.
Mięsko wychodzi różowawe, kruchutkie o bardzo ciekawym smaku, do zjedzenia
raczej na zimno, choć i na ciepło można.
Pozdrawiam - Agnieszka.

śledzie "niebo w gębie"-poszukuje przepisu
wasze wystrzałowe ,popisowe dania imieninowe?
jaki kupić robot kuchenny do 450 zł ?
Mikrofala - teflonowana = zdrowsza?
A propos 'pierniczków Anki'