Re: skrzydelka kurczaka

Data: 2001-02-01 12:11:59
Temat: Re: skrzydelka kurczaka
Od: m...@m...com.pl (Milena Daniun)

Witanko ;-)))

Proponuję zrobić skrzydełka na słodko.
Niestety robię zawsze to tak na "oko", więc nie podam Ci dokładnej ilości
poszczególnych składników.

Skrzydełka dzielimy w stawach na 3 części. Jeśli nie lubisz obgryzać
końcówek, to je po prostu przeznacz na jakiś mały rosołek, lub wyrzuć.
Następnie wrzucamy te pochlastane skrzydełka do garnka lub na patelnię i
obgotowujemy w lekko osolonej wodzie. Z tego co pamiętam, to było w
oryginalnym przepisie jakieś 20 minut, a później wylewamy tę wodę. Jednakże
ja nie wylewam, tylko dodaję resztę składników, czyli: kilka ząbków czosnki
porojonego lub potraktowanego wyciskarką, odrobinę imbiru (w korzeniu lub
proszku), sos sojowy i miód. Ile dokładnie? Nie wiem... Sos ma wyjść taki
słodko-gorzkawy. Więc w zależności dodaję albo miodu albo imbiru. Tak to
skrzydełka gotujemy w takim sosiku. Dobrze by było, gdyby nie przykrywać,
jak woda odparuje porządnie, to pozostaje taki sos, którym osobiście polewam
sobie ryż. Do tego jakaś surówka i gotowe.

Życzę smacznego.

Acha. W taki sam sposób robiłam udka kurczęce, tylko je trzeba dłużej
gotować w tym sosiku, żeby mięsko porządnie schwyciło ten charakterystyczny
smaczek...

Pozdrówka

Milena