smalec

1. Data: 2000-09-28 09:38:36

Temat: smalec
Od: "junior" <m...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos zna przepis na pyszny smalec babuni?

1. Data: 2000-09-28 11:27:47

Temat: Re: smalec
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik junior <m...@3...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8qv3gm$4ib$...@h...uw.edu.pl...
> czy ktos zna przepis na pyszny smalec babuni?

Słoninkę kroi się w drobną kostkę, wrzuca do garnka i przetapia.
Pilnować, aby skwarki nie spiekły się zbyt mocno.
Pod koniec, tuż przed wyłączeniem ognia pod garnkiem, wrzucić starte jabłko,
kruche i winne.
Uwaga burzy się.
Smalec jest wtedy biały i oczywiście smaczny.
Pozdrawiam Krystyna.

1. Data: 2000-09-28 15:51:27

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kruche i winne.
> Uwaga burzy się.
> Smalec jest wtedy biały i oczywiście smaczny.

Ja chyba wolę tradycyjna z cebulką...
Do smażącej się słoninki wrzucamy pokrojona drobno cebulkę i moment później
wyłączamy... Nie smażymy cebulki długo bo się przypali zanim wystygnie...
Odrobinka soli i jest pyszotka...
I jeszcze drobna rada...
Jak tak lubisz smalczyk to kontroluj poziom cholesterolu we krwi... :(
Pozdrawiam Joanna

1. Data: 2000-09-28 16:42:15

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

krycha wrote in message <8qvcva$dn4$1@news.tpi.pl>...

> [...]
>kruche i winne.
>Uwaga burzy się.
>Smalec jest wtedy biały i oczywiście smaczny.

Moja mama dawala jablko+cebula+majeranek. Cebula smazyla sie chwile ze smalcem,
majeranek na moment przed wylaczeniem, jablko w chwile po majeranku.
Ja kiedys przetestowalam wersje nieortodoksyjna, mianowicie wzielam cebule (chyba
nawet 3 sztuki) i chili (nieduzo) i wyszlo obledne! No, ale ja wszystko lubie na
ostro, takie zboczenie ;-))
Magda

1. Data: 2000-09-28 19:13:20

Od: "jedrus" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "junior" <m...@3...com.pl> napisał w wiadomości
> czy ktos zna przepis na pyszny smalec babuni?

Hmmmmm, zalezy czyjej Babuni. Moja robi to tak:

Kroi sloninke + boczek w drobna kostke i na patelnie.
Pod koniec smazenia dodaje zabek czosnku, cebulke
pokrojona nie w kostke ale w "poltalarki", soli i lekko
( nie zawsze ) przyprawia.

smacznego

jedrus

1. Data: 2000-09-29 08:44:22

Od: "junior" <m...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję.

Czy mógłbyś jeszcze tylko rozszyfrować "poltalarki"?
junior

Użytkownik jedrus <b...@s...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2000-09-29 08:46:35

Od: "junior" <m...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co z ziołami? Czy dodajecie jakieś?
junior
Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:8qvpp2$8j9$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2000-09-29 09:14:29

Temat: Odp: smalec
Od: "Sławomir Nowakowski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik junior <m...@3...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8r1kmt$42h$...@h...uw.edu.pl...
> Dziękuję.
>
> Czy mógłbyś jeszcze tylko rozszyfrować "poltalarki"?
> junior

Nie jestem autorem tego postu, ale chyba go rozumiem.
Talarek to inaczej plasterek, a "pol" to chyba "pół".

pozdrawiam
Slawek N.

1. Data: 2000-09-29 11:15:48

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

junior wrote:

> Dziękuję.
>
> Czy mógłbyś jeszcze tylko rozszyfrować "poltalarki"?
> junior

Z pół roku temu wałkowany był temat półplasterkowania (a także jego
pochodnych tzn. 1/2^n plasterkowania w odróżnieniu od siekania jako
procesu stochastycznego :)))

sadyl

1. Data: 2000-09-29 16:53:10

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 28 Sep 2000 11:38:36 +0200, "junior" <m...@3...com.pl>
wrote:

>czy ktos zna przepis na pyszny smalec babuni?

Sprobuj smalcu wytapianego z sadla. Do tego troche cebulki - tylko
wazne zeby dodac ja pod koniec i do na tyle chlodnego smalcu zeby
cebulki nie zrumienic. Mozna tez troche kwasnego, pokrojonego w drobna
kostke jablka, majeranku troszke jak ktos lubi...
Glowna zaleta sadla jest to ze skwarki wychodza znacznie bardziej
miekkie jak ze sloniny. Wada - ze smalcu w stosunku do skwarek
wychodzi mnostwo.

--
Darek

" kraby" z piersi kurczaka