Re: [sonda] zużycie energii elektrycznej

From: "Kane" <s...@s...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: [sonda] zużycie energii elektrycznej
Date: Tue, 5 Jan 2010 20:29:02 +0100

> Witam,
> Zużywam około 400kW energii miesięcznie i wydaje się mi to strasznie dużo.
> Wychodzi 13kW na dzień czyli średnio 0,5kWh. Rodzina 6 osób (3 dzieci) 2
> kompy, pralka zmywarka, router bezprzewodowy, plasma, czajnik elektryczny,
> pompa głębinowa (III faz.), żarówki energooszczędne (choć to chyba ma
> najmniejsze znaczenie). W piecu palę drzewem (pompa załączana temperaturą)
> a cwu gazem. Gaszę zbędne światła. Gdzie szukać oszczędności?

No właśnie. Wydaje ci sie ze to jest strasznie dużo ;)
My zuzywamy okolo dwa razy wiecej. Tyle ze mamy CWU z przepływowego
podgrzewacza no i kompów/osprzetu sieciowego sporo wiecej. Ale z kolei bez
plazmy/LCDka, zreszta ogolnie mało TV się ogląda.No i bez gazu - gotowanie
obiadków także elektrycznie.

Ale na temat:
- pralka idzie czesto bo duza rodzina: to jakas nowoczesna pralka ? (zuzycie
pradu)
- zmywarki uzywasz na programie ktory jest najszybszy czy na programie
oznaczonym jako eco (powinien żreć najmniej prądu)
- zmywarke podlaczyles pod CWU z gazu czy pod zimną wodę? Jesli masz
okreslona temperature CWU (i nigdy nie ma wiecej niz bodajze 55stopni) to
wiekszosc zmywarek dopuszcza podlaczenie pod ciepłą wodę, bo dopiero bardzo
gorąca woda na wejsciu potrafi uszkodzić cos w jej konstrukcji (nie pamietam
o co chodzilo, uszczelki chyba, sprawdzalem u Boscha i Beko w serwisie te
informacje). A podgrzanie wody gazem jest tansze niz elektrycznie w zmywarce
prawda ?
- plazma w zaleznosci od przekatnej i technologii moze zrec (srednio) 150wat
a moze zrec i 500wat. Jesli jest czesto uzywana - zobaczysz ją w rachunku.
Tu nie przyoszczedzisz - gasic jak jest nieuzywana i tyle.
- czajnik eleketryczny przy sporej rodzinie tez zapewne idzie dosyc czesto.
korzystasz z niego rozsadnie tj grzejesz tyle wody ile potrzeba ?
Wielokrotnie widze ze ludzie leja np caly czajnik wody robia z tego 2
herbaty, reszta stygnie, potem znow to wlaczaja za 2godziny by zrobic jeden
goracy kubek itp. Straty. Przemysl zakup czajnika ktory grzeje przepływowo -
tyle co potrzebujesz. Tefal takie ma. U nas sie sprawdził w firmie.
- 2 kompy: pracują nonstop ? jesli tak to tez to zobaczysz w rachunku jako
dosyc istotna pozycje. Teraz czesto ludzie maja jeden komp wlaczony
praktycznie ciagle "bo sie sciaga z netu" a potem zdziwieni ze taki komputer
jednak rachunek podbija. Jesli musisz miec jeden do tego typu operacji
wlaczony czesto/gesto - zatroszcz sie by to byl prosty komputer biurowy
(zintegrowana grafika, tani CPU o małej mocy, mało ramu). W pracy ciągłej to
się odbija na rachunku.
- pompa: moze ktos inny sie wypowie. Nie wiadomo jakiej pompy potrzebujesz,
jaka masz dokladnie, byc moze tez na tym tracisz (zbyt mocne urzadzenie) ale
brak danych. Napisz.
-pompa w piecu: tu oszczednosci glownie w zimie: sprawdzałes na jakim biegu
ma isc by było dobrze ? Mozesz to sprawdzic doswiadczanie, bez obliczeń. Tu
gdzie mieszkam pozwoliło to zredukować bieg pompy do I i wszystko smiga
(pompa przy piecu w starej instalacji ktora nawet grawitacyjnie działa -
tylko wiadomo - licho bo stare rury pozarastały).
- nie piszesz jak kuchnia gazowa czy elektryczna ? domyslam sie ze gazowa.
Jesli elektryczna: to dlaczego skoro masz gaz ?

Pozdrawiam

Kane