tlenek magnezu - jony magnezu

11. Data: 2009-03-24 03:18:29

Temat: Re: suplementy Mg - przyswajalnosc.
Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Karol <j...@W...gazeta.pl> zwrócił błąd:
> [...]
> nieorganicznych zwiazkow magnezu:
> oxide, chloride, sulphate, carbonate, acetate, pidolate, citrate, gluconate,
> lactate or aspartate.
>
> Absorpcja Magnezu z tych zwiazkow wynosila od 50 - 67 %. Zwiazki organiczne
> Mg, byly nieco lepiej przyswajalne anizeli nieorganiczne, ale i latwiej
> wydalane z moczem.
>
> Nieco lepsza przyswajalnosc anizeli zwiazki nieorganiczne Mg wykazuja:
> gluconate, lactate and aspartate magnezu, tym niemniej generalnie wszystkie
> sole magnezu wykazuja prawie identyczna i zadawalajaca przyswajalnosc..

U szczurów i różnice nie są wcale pomijalne. Kiedy badano tlenek magnezu
u innych zwierząt (owiec) to różnice pomiędzy różnymi produktami
opartymi o ten związek sięgały 50%. Krytyczne jest to, że dopiero po
reakcji z kwasem solnym taki tlenek jest przyswajalny, i można zrobić
tabletkę w różny sposób, tak żeby mniej lub więcej tlenku było fizycznie
w stanie przereagować, lepiej sproszkowany jest lepszy. Ci tutaj sami
powołują się na publikacje w których wyszło u ludzi, że tlenek magnezu
jest gorszy niż związki organiczne. Nie wiem jak szczury są odporne na
działanie przeczyszczające magnezu. Inne niż tlenek związki mogą być w
kapsułkach uwalniających przez odpowiednio długi czas (i zwykle tak
jest) już w jelicie.

BTW nie ma tam mojego ulubionego (używanego przeze mnie, kompletnie
bezobjawowego) czyli maleinianu magnezu.

--
SK

12. Data: 2009-03-24 03:54:08

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał(a):

> [...]

> jest) już w jelicie.
>
> BTW nie ma tam mojego ulubionego (używanego przeze mnie, kompletnie
> bezobjawowego) czyli maleinianu magnezu.

A mozesz podac link lub jakis odnosnik literaturowy potwierdzajacy to co
piszesz?

Przeprowadzono takze badania z tlenkiem magnezu i organicznymi zwiazkami Mg
(citrate and amino&#8208;acid chelate) na zdrowych ochotnikach i okazuje sie, ze
przy chronicznej suplementacji zwiazkami org.(60 dni)na poziomie serum Mg jest
rzeczywiscie nieco wiecej, anizeli w przypadku suplementacji tlenkiem Mg, ale
na poziomie erytrocytow roznic zadnych nie ma.

http://tinyurl.com/cq28j3

Ps. osobiscie tez wole organiczne zwiazki Mg jako suplementy:)

13. Data: 2009-03-24 03:55:48

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2009-03-24 16:00:24

Temat: Re: tlenek magnezu - jony magnezu
Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości

> [...]
> mniej, co wykorzystują producenci tlenku magnezu w swoich
> wprowadzających w błąd reklamach (np. piszą że tabletka zawiera aż 60%
> magnezu. Jest to prawda, tyle co z tego jak Ty większość tego wydalisz i
> to w przyspieszonym tempie).
>
> W zapotrzebowaniu mowa jest o czystym magnesie, czyli o jonach (jak jest
> niezjonizowany to nie da się go przyswoić, i to jeden z powodów dlaczego
> tlenek jest taki do d*** - to nie jest w ogóle sól, w odróżnieniu od
> wszystkich pozostałych związków, czyli tylko mizerne ilości przejdą do

A tak reasumując może podasz nazwy handlowe leków z magnezem, który jest
najlepiej przyswajalny?
Pozdr.
A.

15. Data: 2009-03-25 03:33:17

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Karol <j...@W...gazeta.pl> zwrócił błąd:

> A mozesz podac link lub jakis odnosnik literaturowy potwierdzajacy to co
> piszesz?

Był cytowany przez tych Francuzów (jest też w pubmedzie jako
nawiązanie), to porównanie mleczanu z tlenkiem. Drugi można znaleźć w
książce google, niestety nie ma linku do samego artykułu ale są
odnośniki literaturowe:
http://books.google.com/books?id=0ShuV4W0V2gC&pg=PA2
06&lpg=PA205
Tu piszą o porównaniu tlenków.

> [...]
> na poziomie erytrocytow roznic zadnych nie ma.
>
> http://tinyurl.com/cq28j3
>
> Ps. osobiscie tez wole organiczne zwiazki Mg jako suplementy:)

Ja mam uprzedzenie do gryzoni. Nie mogłem kiedyś zrobić doświadczenia,
bo myszy były modelem choroby związanej z układem pokarmowym, a okazało
się że zupełnie inaczej przetwarzają. Świnie były najlepsze, bo są
niezwykle podobne do człowieka, ale świnie są drogie i niedostępne. Owce
podane w tej książce też są do kitu naprawdę, ale mogą coś tam pokazać,
np. porównanie różnych form tlenku jest IMO możliwe.

Z tym tlenkiem to jest problem że trzeba go aktywować (przereagować,
Francuzi też tak robili podając izotop), a podawanie tlenku do żołądka
niewiele się różni od podawania wodorotlenku. Co się zresztą robi, także
u zwierząt. Ale długoterminowo to jest morderstwo na żołądku, może
wywołać reakcję w postaci np. nadkwasoty. Dochodzi problem efektu
laksatywnego.

Jeśli chodzi o różnice na erytrocytach... Jeśli we krwi były różnice, w
ślinie były, w erytrocytach nie było to przypuszczałbym że jest różnica
charakterystyczna dla sposobu metabolizmu Mg (albo Ca, albo obu) przez
erytrocyty. Może one są uprzywilejowane w dostępie do Mg? W sumie
musiałbym przeczytać najpierw, co zrobię jak będę miał chwilę i dostęp.

BTW chyba ten mleczan nie jest najlepszy, ten artykuł to kolejny w
którym się pokazuje że inne sole są lepsze.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

16. Data: 2009-03-25 03:33:18

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces ffiona <f...@p...onet.pl> zwrócił błąd:

> A tak reasumując może podasz nazwy handlowe leków z magnezem, który jest
> najlepiej przyswajalny?

Nie jestem pewien aktualnych leków w Polsce. Ten który bym chciał
polecić (z maleinianem albo miksem kilku soli) tu nie występuje. Po
przeczytaniu jeszcze jednego artykułu, nie polecałbym też jednak z
(wyłącznie) mleczanami. Generalnie leków dobrze przyswajalnych (czyli
jak się będę upierał - nie z tlenkiem) jest sporo. Dobre:
Magnefar B6, Magsolvit (syropek), Asparxen, Asmag B itd.
Aspargin też dobry ale zawiera potas, co dla niektórych jest
niewskazane.

Do szybkiego uzupełnienia tabletki rozpuszczalne, np. Magnum Forte - w
sumie mój ulubiony sposób, ale trochę szkodliwe na żołądek (podobnie
tlenek).

Możesz spytać o coś z wapniem (magnez i wapń), ewentualnie uzupełniać
sobie wapń samodzielnie, bo magnez i wapń to konkurenci.

17. Data: 2009-03-25 16:21:02

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> podane w tej książce też są do kitu naprawdę, ale mogą coś tam pokazać,
> np. porównanie różnych form tlenku jest IMO możliwe.

A ja mam uprzedzenia do mysz, ale troche z innego powodu. Pracowalem kiedys w
Instytucie Onkologii:)

> [...]
> u zwierząt. Ale długoterminowo to jest morderstwo na żołądku, może
> wywołać reakcję w postaci np. nadkwasoty. Dochodzi problem efektu

Masz racje, ze wlasciwie MgO2 to prawie to samo dla organizmu co Mg(0H)2:)

Byc moze mozna Ci rowniez przyznac racje z tymi *morderczymi* dla zoladka
wlasciwosciami MgO2 przy dluzszym stosowaniu, tym niemniej kazdy lek ,
suplement syntetyczny a nawet powszechnie uwazane za *bezpieczne* dla
organizmu ludzkiego preparaty ziolowe, moga wywolywac rozne sklutki uboczne
u poszczegolnych osob, zwlaszcza przy dlugoterminowym stosowaniu.

Dlatego ja osobiscie jestem przeciwnikiem wszelkich autosuplementacji
bez wczesniejszego skontaktowania sie z profesjonalista, ktorym przede
wszystkim jest lekarz.

Natomiast wracajac do tematu skutkow ubocznych ktore moze powodowac stosowanie
tlenku magnezu, to akurat tych o ktorych piszesz, nie odnotowano
i preparat ten jest zalecany w przypadku problemow np. z nadkwasota czy
wrzodami ukladu trawiennego. Ale nie bede sie upieral, ze byc moze i takie
jak te o ktorych piszesz moga wystapic i sam sobie to jeszcze dokladniej sprawdze.

Dla poparcia arumentacji wklejam link gdzie podane sa skutki uboczne mogace
pojawic sie u niektorych osob podczas zazywnia tlenku magnezu jako suplementu:

http://www.drugs.com/sfx/magnesium-oxide-side-effect
s.html

> [...]
> erytrocyty. Może one są uprzywilejowane w dostępie do Mg? W sumie
> musiałbym przeczytać najpierw, co zrobię jak będę miał chwilę i dostęp.

metabolizm magnezu jest nadal do konca niepoznany i badania trwaja.

> BTW chyba ten mleczan nie jest najlepszy, ten artykuł to kolejny w
> którym się pokazuje że inne sole są lepsze.

Na tej stronie co podalem poprzednio, sa zamieszczone badania sugerujace, ze
chyba najlepszym suplementem sa cytryniany.

18. Data: 2009-03-25 19:48:25

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> organizmu ludzkiego preparaty ziolowe, moga wywolywac rozne sklutki uboczne
> u poszczegolnych osob, zwlaszcza przy dlugoterminowym stosowaniu.

oczywiscie w tekscie byla mowa o Mg0 - doprawdy nie wiem dlaczego popelnilem
ten lapsus:))

19. Data: 2009-04-18 19:28:38

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Do szybkiego uzupełnienia tabletki rozpuszczalne, np. Magnum Forte - w
> sumie mój ulubiony sposób, ale trochę szkodliwe na żołądek (podobnie
A węglan magnezu nie jest bardziej szkodliwy? Po węglanie dostałam okropnej
biegunki i bólów żołądka.
A co powiesz nt. magnezu w postaci chelatu aminokwasowego? Chela-Mag B6.

> Możesz spytać o coś z wapniem (magnez i wapń), ewentualnie uzupełniać
> sobie wapń samodzielnie, bo magnez i wapń to konkurenci.

A jak to właśnie jest z tym magnezem i wapniem? Pewne źródła podają, żeby
magnez przyjmować w innych porach niż wapń, bo to antagonisci i się
wypierają, utrudniając wzajemnie wchłanianie. Inne źródła, że magnez należy
przyjmować z wapniem w stosunku 1:2 i wtedy jest git. Nawet są takie
preparaty 2 w jednym. W co wierzyć?
Pozdrawiam
A.

Dzienne zapotrzebowanie na potas.