surówka z białej kapusty - jak

1. Data: 2009-10-28 08:37:02

Temat: surówka z białej kapusty - jak
Od: bodie kotas <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

często jadam obiady w małych barach i spotkałem się z surówką z białej
kapusty, która bardzo mi smakuje ale ... ile razy próbuję w domu taką
zrobić to wychodzi zwykła sieczka o aromacie liści prosto z pola ...
jak się obrabia liście kapusty żeby pozbyć się smaku i zapachu
surowizny?

Zaznaczam że jak na mój łeb to te konsumowane w punktach
gastronomicznych nie są na bazie kiszonej

dziękuję za pomoc

--
Nie pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki.

2. Data: 2009-10-28 10:08:11

Temat: Re: surówka z białej kapusty - jak
Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bodie kotas" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> surowizny?
>
> Zaznaczam że jak na mój łeb to te konsumowane w punktach
> gastronomicznych nie są na bazie kiszonej

Trochę cebuli, trochę marchewki, trochę pieprzu, trochę oliwy, sporo octu
winnego, plus cukru tyle żeby było dobre. Musi się kilkadziesiąt minut
"przegryzać".

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

3. Data: 2009-10-28 10:50:10

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się obrabia liście kapusty żeby pozbyć się smaku i zapachu surowizny?
>

> Zaznaczam że jak na mój łeb to te konsumowane w punktach gastronomicznych

Wpisz w wyszukiwarce nazwe "coleslaw"
POwinno to byc to wlasnie

4. Data: 2009-10-28 13:51:12

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "bodie kotas" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> Wpisz w wyszukiwarce nazwe "coleslaw"
> POwinno to byc to wlasnie

A, tak, też. Zależy czy jada w chińskich, czy w innych :-)

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

5. Data: 2009-10-30 21:20:38

Od: bodie kotas <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-10-28 11:50:10 +0100, "Misiek" <p...@o...pl> said:

> Użytkownik "bodie kotas" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> Wpisz w wyszukiwarce nazwe "coleslaw"
> POwinno to byc to wlasnie

colesława kojarzę ... nie taką surówkę mam na myśli ... :[

--
Nie pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki.

6. Data: 2009-10-30 21:21:49

Od: bodie kotas <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-10-28 11:08:11 +0100, "flower" <f...@w...pl> said:

> [...]
>
> Trochę cebuli, trochę marchewki, trochę pieprzu, trochę oliwy, sporo octu
> winnego, plus cukru tyle żeby było dobre. Musi się kilkadziesiąt minut

czyli wystarczy takie macerowanie żeby kapuściany smak i zapach zaniknął?

--
Nie pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki.

7. Data: 2009-11-02 08:51:32

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyli wystarczy takie macerowanie żeby kapuściany smak i zapach zaniknął?

Jak ma zaniknąć, to nie używaj kapusty :-) - jak to komuś celnie zauważył
Władek Łoś, po cholerę dodawać czosnku i potem kombinować, żeby go czuć nie
było :-)
Ale jeżeli dobrze zrozumiałem, to tak, efekt będzie taki jak oczekujesz.
Aha, jest coś takiego jak słodko-pikantny sos chili - jak go dodasz, tak z
pół łyżki do zupy, to też będzie dobrze.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

8. Data: 2009-11-02 12:04:00

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Aha, jest coś takiego jak słodko-pikantny sos chili - jak go dodasz, tak z
> pół łyżki do zupy, to też będzie dobrze.

A ja raczej bym byl za dodaniem moze sosu vinegret? na dobrej oliwie z octem
balsamicznym dobrego gatunku i pozostawienie surowki na 1-2 dni zeby
"przeszlo" ?

9. Data: 2009-11-02 12:23:08

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja raczej bym byl za dodaniem moze sosu vinegret? na dobrej oliwie z
octem
> balsamicznym dobrego gatunku i pozostawienie surowki na 1-2 dni zeby
> "przeszlo" ?

Nie wiem, niech kombinuje; to, co ja podałem, na drugi dzień jest już mniej
zjadliwe, na trzeci jest tylko do wyrzucenia.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

10. Data: 2009-11-02 19:03:47

Od: Ap3k <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Nov 2009 13:04:00 +0100
"Misiek" <p...@o...pl> wrote:

> A ja raczej bym byl za dodaniem moze sosu vinegret? na dobrej oliwie
> z octem balsamicznym dobrego gatunku i pozostawienie surowki na 1-2
> dni zeby "przeszlo" ?

ale po co tak dlugo??? 1-2 dni... bez sensu.
straci caly smak i zapach, wszysko przejdzie vinegretem. Jak ktos nie
lubi kapsuty, niech jej nie je.

Ja robie salatke z kapusty tak:

zwykla kapusta
czerwona kapusta
chinska kapusta
wloska kapusta
(ilosc kapusty zalezy od ilosci osob, ktore karmic bedziemy) Brak
jednej z kapust nie straszny, ale ja z czerwonej nie rezygnuje - daje
ladny kolor.

Usunac glaby, liscie cieniutenko pokroic. Do miski.

Sos:
3 czesci oliwy extra vergine
1 czesc oleju sezamowego (tak jest w oryginalnym przepisie, ale ja
sobie odpuszczam ten olej. dodaje po prostu wiecej oliwy)
2 czesci octu balsamicznego
2 czesci musztardy ziarnistej
sol pieprz.

Mieszamy wszystko razem, dodajemy sos do kapusty. po pol godzinie mozna
jesc.

--
PRecz

Szukam - przepis na pierś z kurczaka nadziewaną twarogiem
Przepis na gulasz
czy ktoś oglądał w TV
Szacowanie ilosci jedzenia na kolacje wigilijna i swieta
Szacowanie ilosci jedzenia na kolacje wigilijna i swieta