Re: sushi przepis

Date: Thu, 04 Jan 2007 02:09:53 +0100
From: RobiZ <wills@bez_spamu.onet.eu>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: sushi przepis

monikamil napisał(a):
> jakby ktos chcial sprobowac robienia - a wierzcie mi mozna samemu
> zrobic nawet lepsze sushi niz w wiekszosci sushibarow - zapraszam tutaj:
> http://sushi.balony.pl

Wszystko pięknie, fajnie ale nie do końca - rolki= maki sushi; sushi na
ryżu = nigiri sushi. A gdzie są temaki sushi czy po prostu samo sushi?

Aha, to wasabi w tubce ma raptem 35% chrzanu japońskiego w składzie i z
dużą dawkę E coś tam, barwniki i inne świństwa. Zdecydowanie lepsze jest
dobre wasabi w proszku - więcej chrzanu w chrzanie. :P

Wasabi też można osobno podać poza tym, co wsmarujemy do środka.

Pałeczki mogą być na wyposażeniu ale nie są konieczne. Japończycy
częściej jedzą sushi po prostu rękoma niż pałeczkami.

BTW: jak komuś nie wystarczą same przepisy to tutaj można zobaczyć jak
się robi sushi (nie do końca stosuję się do tego co tam pokazali, ale
ogólnie nie jest to zła prezentacja):
http://www.itvp.pl/kuchniazokrasa/odcinek/i.tvp/cat/
180/lp/2732

--