Re: swieza bazylia-szukam natchnienia:)

Data: 2003-09-16 21:07:58
Temat: Re: swieza bazylia-szukam natchnienia:)
Od: "" <s...@b...pl>

> gdziez ja mialam kubki smakowe, ze dopiero teraz zakochalam sie w swiezej
> bazyli, szczegolnie z pomidorem, feta i czarnymi oliwkami.
>
> ale moze bazylia jeszcze w innych zestawach tak fajnie sie komponuje?

Stir-fry w stylu tajskim:

solidna garść świeżych liści bazyli (najlepiej orientalnej)
pierś z kurczka, kroimy w kostkę
10 ząbków czosnku, drobno siekamy
10-20 ostrych papryczek chili, pokrojonych w kółka
2 łyżki ciemnego sosu sojowego + 2 łyżki cukru (najlepiej palmowego lub
nierafinowanego)

na woku rozgrzewamy dwie trzy łyżki oleju (jakiegoś bezzapachowego), aż prawie
zacznie dymić, wrzucamy czosnek i smażymy aż przybierze złoty kolor ( uważać,
żeby nie spalić)
natycmiast wrzucamy kurczaka, w momencie gdy zbieleje wrzucamy chili i smażymy
ok 1 minuty. Dodajemy sos sojowy i cukier, mieszamy chwile aż cukier się
rozpuści, dodajemy bazylię i na zgaszonym już ogniu wrzucamy bazylię, mieszamy
chwilę, aż zacznie więdnąć. Podać natychmiast z gotowanym ryżem (najlepiej
jaśminowym) albo z makaronem ryżowym.

Smacznego

PS