Re: sznycle z indyka

Data: 2004-10-30 13:57:59
Temat: Re: sznycle z indyka
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl>

In article <t...@m...kom>,
Laik <e...@m...pl.wywal.to> wrote:

> Cześć Wladyslaw Los

> jest cos takiego jak temepratura wrzenia. nie przeskoczysz jej na patelni
> ani inaczej - bez zmiany cisnienia atmnosferycznego (fizyka LO). i pewnie
> inna jest dla oleju, masła oraz ich mieszanki.
> oczywiscie, o ile ktos smazy w temperaturze wrzenia.

Oj coś Ci się poplątało. Przy smażeniu na patelni temperatura wrzenia
tłiszczeu, na którym się smaży nie ma nic do rzeczy, bowiem jego masa
jest znikoma w porównaniu z nasą patelni, którą możesz przecież rozgrzać
do czerwoności, i to jej temperatura będzie oddziływać na smażoną
potrawę.
Inaczej jest podczas smażenia w głębokim tłuszczu, gdzie faktyczne
smażona potrawa smaży się w masie rozgrzanego oleju. Ale tu nie
osiągniesz nigdy temperaury wrzenia oleju, ponieważ jego składniki
zaczną soę wcześniej rozkładać i palić.

Władysław