Re: sztuczne uczucia

From: "bary" <b...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: sztuczne uczucia
Date: Fri, 24 Mar 2000 14:28:17 +0100

>skoro tak myslisz, to oznacza to tylko tyle, że u Ciebie najbardziej
>rozwinięty (najwazniejszy, dostarczający największych przyjemnosci)
>zmtysł, to dotyk. Dla innych może to byc wzrok, albo słuch, albo smak...

Och nie wiem co to oznacza... w końcu nie ja jestem tutaj 'psychologiem'
;)
Ale podoba mi się tok Twojego myślenia ;)

>To tylko zmysły, mówimy o miłości zmysłowej?

Nie... A co to jest miłość zmysłowa? Chodzi ci o sex?
Ok.. ale może przeoczyłem parę zmysłów... i rolę jaką odgrywają w
kształceniu się 'miłości'...
Smak też ma pewnie znaczenie... węch... pewnie też... wzrok i słuch nie
dostarczają przyjemności... może później drogą kojarzenia...z tworami z
tamtych zmysłów...
Np.. jedne dzieci boją się złego psa... a inne nie.. bo jeszcze ich nie
ugryzł...

>Hm, od zmysłów do emocji? Problemy emocjonalne? Że co, ze za szortska,
>za mokra, za sliska??? Też chcę takie problemy!

A jakie masz?.... ;)

Pójdźmy torem mojej abstrakcyjnej wyobraźni... A więc wyobrażam sobie
'młodą' niewykształconą jeszcze sieć... Która ma swoje zadanie dążenia do
celów płynących z jej budowy... Ważna jest jej chęć do samorealizacji...
czyli coś co zapewni motyw do panowania nad sytuacją.... by nie ustała jej
praca... To rodzi ciekawość... a więc chęć doświadczeń... chęć badania i
uczenia się... odkrywa swoje uwarunkowania... odkrywa przyjemność... jej
wewnętrzny mechanizm wiąże to z celem... zaczyna dążyć do przyjemności...
To co dostarcza jej przyjemności to zmysły... Najbardziej dotyk który
bezpośrednio jest powiązany w celu przystosowania się do zagrożeń... Dotyk
więc dostarcza zarówno przyjemności tak jak i bólu...
Metodą prób i błędów to istnienie się przystosowuje...
Dostrzega opiekę i troskę którą dają mu istoty z zewnątrz... docenia to...
przynosi mu to przyjemność... uwarunkowuje się na nią... Tworzy się
akceptacja... którą istota zaczyna coraz bardziej doceniać i potrzebować...
Tworzy się miłość... Czyli coś co drogą skojarzeń łączyć się zaczyna z
obrazami... reakcjami... można powiedzieć zaczyna tworzyć odrębny element
wiązany z przyjemnością... który później u człowieka zaczyna być
idealizowany... Tak też powstaje mieszanka innych różnych... bardziej
skomplikowanych uczuć...

Miłość i nienawiść.... pomyśleć, że zaczyna się od przytulania i
klapsów.....

>za daleko idziesz, ale za to ciekawie :)

Nie pisałbym gdyby było inaczej ;)

No cóż dzisiaj to tylko ciekawość... a co będzie jutro?...