Re: szybkowar - niezły zgryz

Data: 2004-07-03 06:40:57
Temat: Re: szybkowar - niezły zgryz
Od: "FeLicja" <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT>

"Czapla76" <c...@w...pl> wrote in message
news:ca5l23$p3i$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Cześć
> Zakupiłem szybkowar i wydawało mi sie że nie będzie plroblemu ze
> znalezieniem danych typu : ile czasu sie gotuje..... np. coś tam. WYDAWAŁO
> mi się że znajde cokolwiek - no to mi się tylko WYDAWAŁO!!!
> Jeśli ktoś może mnie skierować na jakąś stronę, może jakaś książka,
poradnik
> ? cokolwiek..... byłbym wdzięczny ;-)

Ja mam ksiazke "Potrawy z szybkowaru", autor: Helena Jablonowska,
Wydawnictwo Spoldzielcze, Warszawa 1990. ISBN 83-209-0326-2
Swoja droga tylko na poczatku bedziesz potrzebowal wskazowek, pozniej juz
bedziesz wiedzial mniej wiecej co i jak dlugo trzeba gotowac. W ksiazce
uzywaja nazwy "progu cisnienia wewnetrzengo" w skrocie ppcw, czyli momentu,
od ktorego para uchodzi przez wentyl, i od tej chwili zaczyna sie liczyc
czas gotowania. Warzywa drobnopokrojone gotuja sie w pare minut, czesci
kurczaka w 25, udka indyka w 30, fasole mozna zagotowac wpierw i odstawic na
godzine (takie gotowanie bez moczenia) po czym zagotowac i od momentu ppcw
gotowac ok 18-25 minut (w zaleznosci od wielkosci fasoli). Roznica w
gotowaniu w szybkowarze a normalnym garnku polega na tym, ze tu trzeba
dobrze planowac i albo wrzucic wszystkie skladniki na raz, albo tak je
pogrupowac, by na koniec nie miec zupy krem bez wzgledu na to czy miala to
byc zupa czy np gulasz ;-) Jezeli musze dodac cos, o czym np zapomnialam,
lub co chcialam dodac pod koniec, to stawiam garnek pod zimna wode, gdy
szybkowar da sie otworzyc dodaje szybciutko co mam dodac, by nie tracic
temperatury potrawy, i stawiam spowrotem na gazie - tak mozna bardzo szybko
przywrocic ppcw.
Kasia