tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach

141. Data: 2009-10-03 15:51:20

Temat: Re: tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach
Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bilbek pisze:
> Dla mnie
> jedną z najlepszych lektur byli Chłopcy z Placu Broni, choć zbierało mi
> się na płacz nad Nemeczkiem :)

Ile razy ja się napłakałam nad Nemeczkiem, a jakoś stale wracałam do tej
książki sama leżąc z jakimś choróbskiem w łóżku.

(Franek wciągnął dziecko niesamowicie)
--
waruga_e

142. Data: 2009-10-03 18:25:33

Od: "Lech Zaciura" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e wrote:

> Ile razy ja się napłakałam nad Nemeczkiem, a jakoś stale wracałam do
> tej książki sama leżąc z jakimś choróbskiem w łóżku.
>
> (Franek wciągnął dziecko niesamowicie)

Znaczy się "Chłopcy z Placu Broni" nie są lekturą wyłącznie chłopięcą?
To ja w takim razie coś zdradzę :) Na mnie postać Nemeczka działa po dziś
dzień. Ten typ postawy, bohaterstwa, wielkości w niepozorności.
Cieszę się z powodu Franka! :) Druga jego część będzie miała "motyw
Nemeczka", ale bez ofiar śmiertelnych.

Pzozdrawiam
Lech
--
"Czarodziejskie przygody Franka": www.lomazy.eu/franek
Świetna bajka dla dzieci ze wspaniałymi ilustracjami.

143. Data: 2009-10-04 09:49:43

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mi się wydawało, że zdzierżenie lub nie Ani z ZW to kwestia
> przynależności
> do płci :)
Też nie mogłam tego czytać.
Za długie, za nudne, i ona była jak głupi Kubuś Puhatek.

144. Data: 2009-10-04 10:04:56

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie lemonka <...@a...com> tak oto plecie:

> Użytkownik "bilbek" <b...@W...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:ha7i8t$95u$1@news.onet.pl...

> "Ania z Zielonego Wzgórza" dla dziewczynek

I to koniecznie z Zielonej Góry.

Qra, podoba mi się Twoja inicjatywa

145. Data: 2009-10-04 10:08:09

Od: "Lech Zaciura" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:
> Też nie mogłam tego czytać.
> Za długie, za nudne, i ona była jak głupi Kubuś Puhatek.

Ale to chyba nie jest także potępienie Póchatka? W końcu jego urok polegał
m.in. na tym, że był niezbyt mądry (że użyję eufemizmu).

> (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i)
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Przesadzaż.

Lech
--
"Czarodziejskie przygody Franka": www.lomazy.eu/franek
Piękna książka dla dzieci - nowość Wydawnictwa Skrzat

146. Data: 2009-10-05 07:05:59

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e <w...@o...pl> napisał:
> V klasa otrzymała spis lektur, więc pogoniłam dziecię do biblioteki z
> nakazem by choć jedna spośród pięciu wypożyczonych była lekturą ;).
> Potem się dowiedziałam, że Przygody Tomka Sawyera są nudne. Ciekawe czy
> chociaż Chłopcy z Placu Broni mu się spodobają.

Pewnie gdyby to bylo w formie przygodowego filmu to tak.

> Aaaaaaaa i pani powiedziała, że chłopcy nie muszą czytać Ani
> z Zielonego Wzgórza.

A to nie bardzo mi się to podoba.
Skad chłopcy mają się dowiedziec co jest ważne dla dziewczynek w tym
wieku. Z Bravo Girl?

Pozdrowienia,
Lila
PS. Lubię Anie, Mikołajka, dzieci z Bullerbyn i Gombrowicza.

147. Data: 2009-10-05 07:33:03

Od: "Nixe" <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lila" <H...@H...Com> napisał

> Skad chłopcy mają się dowiedziec co jest ważne dla dziewczynek w tym
> wieku.

Sugerujesz, że mieliby się tego dowiedzieć z powieści z początku ubiegłego
wieku? ;-)
Ja, jako nastolatka "Ani" nie zdzierżyłam i przestałam czytać po kilkunastu
pierwszych stronach.
Tym bardzie nie wyobrażam sobie, by przez tę lekturę był w stanie przebrnąć
współczesny 12 latek i to w dodatku płci męskiej.

Pozdrawiam
Nixe

148. Data: 2009-10-05 08:23:49

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@c...pl> napisał:
> [...]
> Tym bardzie nie wyobrażam sobie, by przez tę lekturę był w stanie przebrnąć
> współczesny 12 latek i to w dodatku płci męskiej.

Bo 12 latek to tylko "Jak zostac piratem w 7 dni", komiksy, gry
komputerowe i takie tam?
Przeciez oni będą czytać to co im damy.

Nie chce bronic Ani, kazdy ma własnych ulubieńców, ale podaj mi XXI
ksiażkę, z której chłopcy/dziewczynki nauczą się, np. że nie należy
ranić innych wyśmiewając ich wygląd.

Ale to przecież nie tylko to - Ania nalezy do kanonu literatury światowej
- wiele innych książek sie do niej odwołuje.
Można oczywiście nic o Ani nie wiedzieć i żyć szczęśliwie, ale
jakby to powiedzieć - w pewnych kręgach nie wypada.

Pozdrowienia,
Lila

149. Data: 2009-10-05 09:38:16

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lila"
> [...]
> Można oczywiście nic o Ani nie wiedzieć i żyć szczęśliwie, ale
> jakby to powiedzieć - w pewnych kręgach nie wypada.

Jedyny argument, który przekonał mnie do Kichote i Alicji w króliczej norce.
Co za nuuuuuuuuuuudy.

EwaSzy

150. Data: 2009-10-05 10:16:11

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lila" <H...@H...Com> napisał w wiadomości

> Nie chce bronic Ani, kazdy ma własnych ulubieńców, ale podaj mi XXI
> ksiażkę, z której chłopcy/dziewczynki nauczą się, np. że nie należy
> ranić innych wyśmiewając ich wygląd.

Musierowiczowa o tym nie pisała przypadkiem? Dawno nie czytałam, ale dla
mnie była dużo strawniejsza niż Ania. A już nawet Pollyanna była fajna. A
Ania i ta aleeeja kasztanowa... No nie dało się tego przeczytać :-(

> [...]
> Można oczywiście nic o Ani nie wiedzieć i żyć szczęśliwie, ale
> jakby to powiedzieć - w pewnych kręgach nie wypada.

Może wystarczy wiedzieć, że dłuuuugie opisy są niestrawne? ;-)

Agnieszka (widocznie nie pasuję do pewnych kręgów, w moich kręgach bardziej
nie wypada nie wiedzieć co to są kwarki i ile ich jest)

[przedszkole] epizod drugi
[przedszkole] jak zareagować?
[OT] warszawska randka w ciemno
Tornister/plecak SPI Ergo Smart