tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach

181. Data: 2009-10-06 10:38:56

Temat: Re: tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
news:haf66t$ks0$1@news.onet.pl...

> Jeśli chodzi o lektury, to nic tak nie zniechęca, jak książka pod tytułem
> "Przeczytajcie to obowiązkowo do końca miesiąca" ;-)

Coś w tym jest. Mój syn zaczął czytać w wieku 12 lat. Po latach podchodów,
podsuwania mu różnych tytułów, ojciec wypożyczył film nakręcony na podstawie
pierwszego tomu z serii książek. Film się spodobał, a syn usłyszał "co było
dalej to sobie przeczytasz". Od tamtej pory "wsiąkł" w czytanie (do tego
stopnia, że na wczasy zabrał ze sobą 2 grube księgi). Niedawno stwierdził
"nie chciałem czytać żadnych książek, bo myślałem, że wszystkie są tak nudne
jak lektury".

Agnieszka

182. Data: 2009-10-06 10:43:29

Od: "Nixe" <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lolalny Lemur" <s...@o...pl> napisał

> syn w pewnym momencie wpadł w SCI po uszy i nic innego nie brał do ręki.

Co to takiego SCI? Chodzi o książki popularno-naukowe?
Jeśli tak, to co jest złego w tym, że czytuje się tylko tego typu pozycje
(zakładając, że są wartościowe pod względem treści)? Ja miałam taki okres w
życiu (koniec podstawówki i prawie cały ogólniak), że czytywałam jedynie
takie właśnie książki, bo nic innego mnie wówczas kompletnie nie
interesowało. Do beletrystyki wróciłam dopiero na studiach.

Pozdrawiam
Nixe

183. Data: 2009-10-06 11:04:31

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalny Lemur <s...@o...pl> writes:

> Kurde czytam ten wątek i włosy stają mi dęba. Niedługo Chłopów usuną z
> lektury, bo za trudnym językiem pisane i lasuje dzieciom mózgi. Że o
> takich dziwolągach jak Norwid nawet nie wspomnę. Zostanie tylko Pan
> Tadeusz, bo (parafrazując) Mickiewicz wielkim poetą był (Ferdydurke
> przeczytali czy też niezrozumiałe?). Dziady wywalą bo jakieś takie nie
> na czasie.

Tu muszę się przyznać, że akurat Chłopów przeczytałem wtedy, kiedy
kazali, i byłem zachwycony - jak żadną inną obowiązkową lekturą.

MJ

184. Data: 2009-10-06 11:13:55

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> Co to takiego SCI? Chodzi o książki popularno-naukowe?

Sience-fiction.

> to co jest złego w tym, że czytuje się tylko tego typu pozycje
> (zakładając, że są wartościowe pod względem treści)?

Złego nic, pod warunkiem, że nie czyta przez rok codziennie tych samych
pięciu książek i niczego poza tym.

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

185. Data: 2009-10-06 11:20:48

Od: "Nixe" <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalny Lemur" <s...@o...pl> napisał

> Sience-fiction.

To wtedy chyba raczej SF.

> Złego nic, pod warunkiem, że nie czyta przez rok codziennie tych samych
> pięciu książek i niczego poza tym.

Ale wcześniej nic nie pisałaś, że to ciągle te same książki ;-)

Pozdrawiam
Nixe

186. Data: 2009-10-06 11:26:26

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> Eee, istnieje masa innych, poza kanonem lektur, naprawdę wartościowych
> książek, o których się nie mówi, że "wypada je przeczytać", tylko po
> prostu się je czyta. I zapewniam Cię, że ich bohaterami nie są mutanty ;-)
> Ja tam snobką nie jestem i jeśli coś uważam za nudne, nijakie, banalne,

Dobra, dobra. Nie o to chodzi. Gust się kształtuje, nie ma się go od
urodzenia. Jeśli przez pierwsze 5 lat czytano komuś tylko książeczki dla
maluchów (nic na wyrost bo nie zrozumie) to trudno potem wymagać żeby w
wieku 8u lat pojął prawa rządzące światem po drugiej stronie lustra.

> nie wnoszące niczego nowego do mojego życia i moich przemyśleń, to tego
> po prostu nie czytam (w sensie - nie kończę). Nie lubię się katować
> tylko po to, by bez cienia żenady móc zaistnieć w jakichś tam kręgach ;-)

Też takie mam dwa. Nazywają się Żeromski i "Faraon". Co do Żeromskiego
to po prostu styl mi nie odpowiada i jego niedouczenie. Niestety wyłazi.
Faraona z kolei nie przeczytałam jako młodzież i w brodę sobie pluję, bo
teraz nie jestem w stanie, bo za dużo wiem o Egipcie - drażnią mnie
niedokładności i bzdety, które tam wypisuje Prus (wiem, że archeologia
raczkowała, ale strrrasznie mnie to mierzi ;))

> Jeśli chodzi o lektury, to nic tak nie zniechęca, jak książka pod
> tytułem "Przeczytajcie to obowiązkowo do końca miesiąca" ;-)

Mnie to nigdy nie ruszało. Może dzięki mamie (która wtedy nie była
jeszcze magistrem filologii polskiej tylko projektantem mody :) )

LL

187. Data: 2009-10-06 11:27:24

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:
> Niedawno stwierdził "nie chciałem czytać żadnych książek,
> bo myślałem, że wszystkie są tak nudne jak lektury".

To on poznał książki dopiero jak do szkoły poszedł? O_o

LL

188. Data: 2009-10-06 11:28:22

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski pisze:

> Tu muszę się przyznać, że akurat Chłopów przeczytałem wtedy, kiedy
> kazali, i byłem zachwycony - jak żadną inną obowiązkową lekturą.

Ja trochę później, ale też nie żałuję ;)

LL

189. Data: 2009-10-06 11:31:01

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> To wtedy chyba raczej SF.

No fakt :)

> Ale wcześniej nic nie pisałaś, że to ciągle te same książki ;-)

Jakoś oczywiste to dla mnie bylo nie wiem czemu :)

LL

190. Data: 2009-10-06 11:35:20

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalny Lemur" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> To on poznał książki dopiero jak do szkoły poszedł? O_o

Wcześniej nie zapałał miłością. A ostatnią rzeczą jaką sobie wyobrażam, to
zapałanie miłością do czegokolwiek, bo "masz to zrobić, lubić i cośtam
jeszcze, bo wypada". Ja czytałam książki od 5 roku życia i robiłam mnóstwo
rzeczy dużo wcześniej niż rówieśnicy. Ale też nie robiłam i nie robię
mnóstwa rzeczy, które w pewnych kręgach wypada (nie tańczę, nie wyszywam,
nie znoszę całowania po rączkach ;-)). I jakkolwiek uważałam i uważam, że
książki należy czytać, to zmuszać go na siłę nie zamierzałam. Samo przyszło.
Zupełnie inaczej niż u siostry (znaczy u niej też samo przyszło, ale w
przedszkolu).

Agnieszka (nie, nie mam ani poczucia winy, ani kompleksów, ani niczego
innego co powinnam mieć w związku z tym)

[przedszkole] epizod drugi
[przedszkole] jak zareagować?
[OT] warszawska randka w ciemno
Tornister/plecak SPI Ergo Smart