tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach

241. Data: 2009-10-08 13:32:51

Temat: Re: tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e <w...@o...pl> writes:

> Pewnie tego, kto zlecił przeczytanie. Lektury szkolne to dzieci czytają
> samodzielnie i nie w celu obejrzenia sobie literek przecież.

I same mają z lektury wszystko zrozumieć? I nie omawia się lektur na
lekcji ani nic?

MJ

242. Data: 2009-10-08 15:21:48

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> A o tym napisała?

"Dlatego Kubuś Puchatek dla II klasy jako pierwsza w życiu lektura to
porażka.
Takie jest moje zdanie, takie jest zdanie większości nauczycieli ale jak
mus to mus."

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

243. Data: 2009-10-08 15:25:30

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> W ten tzn. jaki, że przeciętny drugoklasista powinien samodzielnie
> przeczytać lekturę? W końcu w jakimś celu uczył się czytać. mamusia całe
> życie czytać i tłumaczyć nie będzie.

I w ten sposób zaliczyłam kolejny opad rąk i szczęki. Nie, krczę,
przeciętny drugoklasista powinien zostać przywiązany do kaloryfera z
książką przed oczami klęcząc na grochu. Książka to ma być przyjemność a
nie kara. I od tego własnie jest rodzic/nauczyciel żeby do lektury
zachęcić (pomagając ją zrozumieć) a nie zmusić. A potem zdziwko że
ludzie alergicznie reagują na literaturę wyższych lotów...

LL

244. Data: 2009-10-08 15:28:14

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> Dlatego zdziwiła mnie ta propozycja, bo ja o radę nie prosiłam,
> stwierdziłam tylko fakt, że takie egzemplarze istnieją.

A ja stwierdziłam, że chcę wypowiedzieć się na temat jak można taką
sytuację rozwiązać. Bo może na grupie ktoś tak też ma tylko nie chce się
odezwać. Przepraszam, że uraziłam wybujałe ego kilku pań nauczycielek
oraz niektórych mamuś :). Albo nie, wcale nie przepraszam :)

LL

245. Data: 2009-10-09 13:36:42

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalny Lemur pisze:

> "Dlatego Kubuś Puchatek dla II klasy jako pierwsza w życiu lektura to
> porażka.
> Takie jest moje zdanie, takie jest zdanie większości nauczycieli ale jak
> mus to mus."

To gdzie jest to "nie wie po co uczy"?

To, że ktoś uważa, że np. Kubusia to można na koniec II klasy, albo w
III w żaden sposób nie świadczy, że nie wie tego "po co".

Upierasz się na siłę przy fakcie, że musi być zrozumiały, ale niestety w
wielu przypadkach jest tak, że przeciętny drugoklasista czytając
samodzielnie tę lekturę (a drugoklasista to już powinien samodzielnie)
jej nie rozumie. Przeciętny to niestety taki, który bibliotekę odwiedza
właśnie tylko dlatego, że pani kazała, a poza tym czytania unika jak ognia.

--
waruga_e

246. Data: 2009-10-09 13:38:16

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski pisze:

> I same mają z lektury wszystko zrozumieć? I nie omawia się lektur na
> lekcji ani nic?

Żeby ją omówić to musi ją najpierw przeczytać. Omawianie lektury to nie
jest kawa na ławę tłumaczenie dlaczego ten Mjut czy inne takie.

--
waruga_e

247. Data: 2009-10-09 13:42:10

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalny Lemur pisze:
> waruga_e pisze:

I od tego własnie jest rodzic/nauczyciel żeby do lektury
> zachęcić (pomagając ją zrozumieć) a nie zmusić.

Jak najbardziej należy zachęcić, ale do tego jest mnóstwo różnych
sposobów. Ktoś już tu podał najprostszy zaciekawić fragmentem i
powiedzieć że jak chcesz wiedzieć co było dalej to proszę tu masz
książkę. Natomiast wersja, chodź, mama ci przeczyta, to jest pójście na
łatwiznę.

--
waruga_e

248. Data: 2009-10-09 13:44:01

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalny Lemur pisze:

> [...]
> odezwać. Przepraszam, że uraziłam wybujałe ego kilku pań nauczycielek
> oraz niektórych mamuś :). Albo nie, wcale nie przepraszam :)

Tej pani pewnie przeprosiny lub ich brak pewnie wiszą, a mi są
niepotrzebne, bo moje dziecko czyta z chęcią samo.

--
waruga_e

249. Data: 2009-10-09 14:17:06

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> To gdzie jest to "nie wie po co uczy"?

Domyśl się.

> [...]

> wielu przypadkach jest tak, że przeciętny drugoklasista czytając
> samodzielnie tę lekturę (a drugoklasista to już powinien samodzielnie)

Nie, wciąz nie rozumiesz tego, że przeczytac samodzielnie lekturę to nie
znaczy "bez żadnej pomocy z zewnątrz". Tak samo jak samodzielne myślenie
nie oznacza "nie kierowanie się cudzymi sugestiami". Pewnie to dla
Ciebie strasznie dziwne.

Przeciętny to niestety taki, który bibliotekę odwiedza
> właśnie tylko dlatego, że pani kazała, a poza tym czytania unika jak ognia.

Kurde, ja chyba na Księżycu mieszkam...

LL

250. Data: 2009-10-09 14:19:00

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> [...]
> sposobów. Ktoś już tu podał najprostszy zaciekawić fragmentem i
> powiedzieć że jak chcesz wiedzieć co było dalej to proszę tu masz

Ja podałam podobną.

> Natomiast wersja, chodź, mama ci przeczyta, to jest pójście na
> łatwiznę.

Taka nigdzie się nie pojawiła.

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow
- niektore przypominaja odglosy wielorybow i policyjna
syrene, inne, jak u lemura wari, smiech szalenca.*

[przedszkole] epizod drugi
[przedszkole] jak zareagować?
[OT] warszawska randka w ciemno
Tornister/plecak SPI Ergo Smart