Re: termometr - wkurza mnie to strasznie

Data: 2004-08-14 20:20:15
Temat: Re: termometr - wkurza mnie to strasznie
Od: "waldek" <A...@o...pl>

wiku wrote:

> nie, masz po prostu powiedziec gdzie cos takiego jest napisane
> co to znaczy instrukcja obslugi maca ??? jakis konkretny model ???
> polska, angielska, amerykanska ??? jakis link ???
>
> wiku
===
Te komputery były w szkole mojego syna, jakieś osiem lat temu. Potem zostały
zmienione na pecety.
Instrukcje do nich przypominały elementarz. Komputer nazywał się w nich
"twój wesoły macintosh" i na wszystkich obrazkach był narysowany jako
uśmiechnięte pudełko. Większość obrazków pokazywała co i jak można robić, a
czego nie. Jeden z nich przedstawiał przerażoną myszkę deptaną przez groźną
stopę. Opatrzony był odpowiednim podpisem. Takich cennych wskazówek było tam
znacznie więcej.
Dodam, że była to oryginalna, wielojęzyczna instrukcja obsługi dla
normalnych (chyba tylko według autorów)ludzi, a nie dla dzieci.
Widziałem już wiele instrukcji od różnych urządzeń "made in USA" napisanych
(narysowanych?) w podobnej konwencji. Podejrzewam, że poziom intelektualny
najmniej wykształconych Amerykanów rażąco różni się od tego, do którego
jesteśmy przyzwyczajeni i te ichnie instrukcje po prostu to odzwierciedlają.
Nas to śmieszy, a tam pewnie sporo ludzi nie umie nawet czytać, mimo, że
stać ich na zakup różnorakich, nowoczesnych urządzeń.

waldek
===