Re: trybula

From: "Herbatka" <b...@d...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: trybula
Date: Thu, 23 Mar 2000 21:50:33 GMT

Trybula to faktycznie ziółko jednoroczne, wyglądem przypomina pietruszkę
taką drobnolistną, ozdobną, u mnie w domu mówimy na nią karbowana, ma mocno
powycinane i drobniutkie listki).
W smaku jest zielskowata :-) Aromatyczna, lekko słodkawa, nieco anyżkowa i
nieco pietruszkowa. Ja przepadam za nią.
Zastąpić od biedy można pietruszką, ale to jest tak jakby pyszną klasyczną
włoską pizzę polać polskim keczupem :-), albo zamiast trufli użyć pieczarek.
Nie wiem, czy można ją gdzieś kupić, bo jest dość delikatna. Za to można
łatwo dostać nasionka (np. w dziale ogrodniczym Castoramy) i wyhodować.
Szybko rośnie i łatwo odrasta. Niestety lubią ją też robale :-( Moją pożarły
ze mną na spółkę takie czarne mszyce.
Trybulką można też aromatyzować sałaty, posypywać ryby pieczone na grillu,
dodawać do dań z jajek, kurczaków, ziemniaków. Ma też właściwości
lecznicze - podobno "czyści krew", dlatego wybitnie nadaje się na
odmładzające kuracje wiosenne. A jak ktoś ma kłopoty z czyrakami,
wybroczynami, trudno gojącymi się skaleczeniami i hemoroidami :-) to pomogą
okłady z trybuli.
Niezłe ziółko, co ?
Herbatka