Re: wentylacja w kuchni

From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: wentylacja w kuchni
Date: Thu, 17 Nov 2005 17:53:06 +0100

PP napisał(a):
> [...]
> przewodu ok. 12 mb)
> A oto co chcialbym uzyskac:
> Nad sufitem podwieszanym zainstalowac kratke wentylacyjna do komina, zeby
> tego nie bylo widac, z dolu zakonczyc to kratka w suficie kuchni. I dotad
> byc moze nie ma problemu, ale sprawa sie komplikuje (chyba) w momencie gdy
> bede chcial zainstalowac wyciag kuchenny, taki prawdziwy z wiatrakiem,
> wylotem do komina. Jak to sensownie zrobic, zeby podlaczyc sie z nim do tego
> samego przewodu wentylacyjnego co wywietrznik w kuchni. Nie mam dodatkowych
To ci powiem z doswiadczenia jakie u mnie wyszlo "w praniu" - w zasadzie
identyczna sytuacja jak u ciebie, ale piec co+cwu w lazience obok kuchni
(w drzwiach ogromna dziura zeby kot mogl do kuwety chodzic ;) )

Pomimo ze kuchnia ma osobny komin wentylacyjny, i lazienka osobny (z
kuchni chcialem podlaczyc wlasnie okap z wentylatorem), to okazuje sie -
ze po "odpaleniu" pieca CO z kratki wentylacyjnej w kuchni i lazience
jest ciag "wsteczny" - do pomieszczenia!. Po prostu piec ciagnie tyle
powietrza, ze robi sie podcisnienie i wyciaga z wentylacji, bo okno nie
wyrabia. Zrobilem specjalnie dziure w scianie na dwor, wstawilem rure fi
125 (wiekszej juz mi sie nie udalo) i stamtad przewodem 'rura elastyczna
karbowana' doprowadzilem powietrze do duzej kratki pod piecem. Teraz juz
niemam "ciagu wstecznego", a po odpaleniu pieca - wyraznie czuc ze
ciagnie z tej rury z zewnatrz zimne powietrze.

Dziury w drzwiach do lazienki nie zlikwiduje, bo kot musi chodzic ;) a
pozatym moze nie wystarczyc powietrza dla pieca z rury z zewnatrz. Ale
teraz moge spokojnie zrobic wentylacje mechaniczna z kuchni, zostawic
wentylacje grawitacyjna z lazienki (bo musi byc dla pieca gazowego) i
nie martwic sie, ze mi piec wyciagnie cale powietrze z pomieszczen

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173