Re: wewnętrzna antena TV

Data: 2010-02-08 23:51:15
Temat: Re: wewnętrzna antena TV
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

> I ten drut nazywa się antena?

Kolega Prawusek ma specyficzny rodzaj porad po prostu, i tak aż
dziwne, że nie zaproponował Ci postawienia kompletnego przemiennika
TV na solidnym maszcie kratownicowym, jako jedynego sposobu, żeby to
co chcesz uzyskać zrobić dobrze ;-)

> Spytam raz jeszcze -- takie anteny (pokojowo ;) nastawione
> do wojennej ;) rzeczywistości TV) mają sens czy są wątpliwej
> wartości ozdobami?

One jakośtam działają. Ale jak pisałem, są w 90% ozdobami i jeśli na
kawałku druta nie odbierasz nic, to na nich odbierzesz w najlepszym
razie mocno zaszumiony i niekwalifikujący się do niczego szajs.

> W tej chwili mam jedynie tuner (na PCI) w komputerze, ale
> zamierzam
> kupić telewizor z prawdziwego zdarzenia (są trochę drogie) a nie
> zamierzam płacić za CATV. Mam też zamiar dorzucić parabolkę, ale
> nie wiem, czy parabolka da mi także naziemne programy typu
> jedynka czy dwójka. :)

Na parabolce z kanałów FTA (bo jak się domyślam, o takich mówimy?)
będziesz miał co najwyżej TV Polonię, czyli z jedynki i dwójki da ci
to serwisy informacyjne i cześć publicystyki. I polskie seriale
telewizyjne, odgrzewane specjalnie dla polonusów :-)

Ale tej parabolki przecież nie postawisz w pokoju, musisz ją gdzieś
wywiesić. Nie możesz spróbować wywiesić też anteny zewnętrznej TV?
Choć zwykłego grilla? A jeśli jest problem z miejscem, to np. czegoś
takiego:

http://www.allegro.pl/item900752795_antena_dexta_sup
erpokojowa_silver.html

Ta antena może służyć również jako pokojowa i w przeciwieństwie do
tych linkowanych przez Ciebie jest to jakaś w miarę sensowna
konstrukcja a nie połączenie dwóch teleskopów z bezsensownym
gadżetem. Nie kosztuje drogo, widuję ją dość często w zwykłych
sklepach "za rogiem", może po prostu spróbuj? Jak nie zadziała jako
pokojowa, zawsze będziesz mógł pomyśleć o jej wywaleniu za okno.

J.