Re: zamarynowany kurczak... co z nim?

From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: zamarynowany kurczak... co z nim?
Date: Wed, 12 Sep 2007 00:47:25 +0200

** San.Francisco <s...@s...vp.pl> wrote:

> Daj przepis, sprawdze wkrotce ;)

Nie wiem na ile to wietnamskie i oryginalne ale ja robię tak (na 2l wywaru):

Wywar:
- "gorsze" części z drobiu, korpus, skrzydełka, szyjki, żołądki, wątróbki -
raczej bez tłuszczu i skóry, ok. 1,5kg
- umyta i niedbale pocięta średnia marchewka
- pół niewielkiego selera umytego i niedbale pociętego
- mały por pocięty (również niedbale)
- średnia niedbale (a jak) pocięta cebula
- kilka gwiazdek anyżu
- kawałek imbiru, pocięty (niedbale) w plasterki, nawet obierać nie trzeba
- kilka (niedbale) rozgniecionych ząbków czosnku
- sól do smaku

Gotowanie wywaru:
- zalewamy ok. 2,5l wody
- doprowadzamy do wrzenia, usuwamy na bieżąco szumowiny
- gotujemy ok. 1,5h na wolnym ogniu
- przecedzamy aby pozbyć się wszystkiego co pływa w wywarze, ma być klarowny

Dodatki podczas gotowania (można dodać co Ci pasuje - to wszystko opcje):
- pierś z kurczaka - wrzucamy do wywaru i gotujemy z ok. 10 min, wyciągamy i
gorącą (uwaga, wymaga wprawy) tniemy tasakiem na małe paseczki i zwracamy do
wywaru (ew. do miseczek)
- marchew pocięta w zapałki (gotujemy 3 min.)
- grzyby mun nasączone w ciepłej wodzie i pocięte w zapałki (10 min.)
- pędy bambusa np. z zalewy pocięte w paski
- zielony ogórek pocięty w zapałki (gotujemy 2 min.)
- cokolwiek co Ci podpasuje nawet np. cząstki pomidora

Do michy (weź DUŻĄ michę - to jest jedno danie, dobre na śniadanie, lunch,
obiad czy kolację):
- makaron (jaki lubisz - sojowy, ryżowy, mączny, nawet spaghetti) przygotowany
w/g przepisu na opakowaniu - tego dużo, od biedy może też być wczorajszy ryż
- mięso (np. ta pierś z kurczaka, ale może być też chuda wieprzowina, wołowina
czy owoce morza)
- warzywa i dodatki z poprzedniego punktu
- zalewasz gorącym wywarem, wywar należy zagotować i w momencie kiedy wrze
dodać dwie łyżki sosu rybnego, pogotować z minutę i zgasić, nalać do miseczek

Do przyozdobienia/smaku (te składniki możesz albo zapakować od razu, albo podać
na półmisku aby każdy sobie wybrał co chce do tego):
- młoda cebulka pocięta w talarki
- poszatkowany szczypior z cebulki
- porwane liście świeżej kolendry czy bazylii
- pokruszone orzeszki ziemne
- kiełki sojowe (oczywiście umyte wcześniej)
- drobno pocięte papryczki chilli

Do doprawienia (jako opcja dla jedzącego):
- sos chili/sambal
- dobry sos sojowy
- sos hoisin
- limonka (w cząstkach do wciśnięcia)

Ważne, że tych dodatków ma być dużo - to nie jest zupka, tylko kluski w
wywarze. :)

Takie +/- wietnamskie Pho.
http://images.google.com/images?q=pho+vietnam&svnum=
10&um=1&hl=en&sa=G&imgsz=small|medium|large|xlarge

--
+ ' .-. .
, * ) )